Redovisningsansvarig

Temabo AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2014-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsansvarig" (publicerad 2014-03-20) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Temabo AB i Stockholm, Solna, Österåker, Falun, Mora eller i hela Sverige

Temabo är ett privatägt företag inom äldreomsorgen. Vi har i dagsläget 10 verksamheter som vi driver på uppdrag av kommuner och stadsdelar samt två nyligen förvärvade Egen regi verksamheter i Skåne. Års omsättning är ca 350 milj sek.

Temabos mål är att alla boende ska få möjlighet att leva hela livet. Vi utgår från en salutogen värdegrund och fokuserar på vad som är meningsfullt för den boende ur ett hälsoperspektiv. Detta synsätt genomsyrar hela Temabo och dess medarbetare, även inom support funktionerna.

Företaget är inne i ett expansivt skede och behöver förstärkning på ekonomiavdelningen och vi söker därför en skicklig och erfaren redovisningsansvarig ekonom för våra bolag.

Publiceringsdatum
2014-01-27

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär arbete med kontering och bokföring i de bolag som ingår i koncernen. Ekonomisk information är en viktig del i styrningen av våra olika verksamheter Den redovisningsansvariga är också involverad i att ta fram underlag för analyser och är delaktig i analyser av olika ekonomidata.

Ansvarig för all löpande redovisning inom Temabo gruppen

Ansvarig för månadsavstämningar och bokslut

Ansvarig för likviditets prognoser och uppföljning av kassaflödet

Jobbar självständigt med redovisningen och avstämningar

Gör uppföljningar

Har kontakt med bank, BG, revisor och leverantörer

Nyckel person när det gäller kontakter med verksamhetschefer och övriga i driften i det dagliga ekonomiska arbetet

Som redovisningsansvarig har ekonomexamen eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete som redovisningsansvarig på mindre/medelstora företag. Du har och kunskap om tillämpliga lagar, förordningar, föreskrifter och allmänna råd samt har arbetet med Hogia och kan arbeta självständigt med program och system, såsom exempelvis Excel. Du får gärna har erfarenhet av vård och omsorgs-branschen.

Som person bör du ha förmåga att självständigt ta dig an uppgifter, prioritera, fokusera, agera för att lösa uppkomna problem och inte vara rädd att hugga i där det så krävs. Du är noggrann med hög integritet. Du är stresstålig och van att arbeta mot tidplaner. Som personhar du ett högt engagemang, är nyfiken och vill utvecklas. Du bör också ha ett gott omdöme, analytiskt förmåga och vara en god kommunikatör.

Vi sätter stor vikt på dina personliga egenskaper samt din förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du skall vara resbar då våra verksamheter finns över hela Sverige.

Ledningen ser ekonomiavdelningen som en central och viktig funktion för bolagets styrning och utveckling. Arbetet är självständigt och ledningen uppskattar nya idéer.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar 6 mån provtjänstgöring

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-26
Vi utvärderar kontinuerligt inkomna ansökningar och tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstidens
Ange följande referens när du ansöker: Redovisning
Ansökan kan skickas till e-postadress: kristina.segerborg@temabo.se

Kontakt
Kristina Segerborg, HR-chef 076407161 kristina.segerborg@temabo.se
Cecilia Andrén, Ekonomichef 0700920527 cecilia.andren@temabo.se

Företag
Temabo AB

Adress
Temabo AB
Folkskolegatan 26
11735 Stockholm

Kontorsadress
Folkskolegtan 26
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: info@temabo.se

Jobbnummer
1761099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Temabo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Temabo AB: