Redovisnings- & Ekonomiassistent Till Acast

Talent&partner AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talent&partner AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundsvall, Östersund eller i hela Sverige

REDOVISNINGS- & EKONOMIASSISTENT

OM ACAST
Acast är ett svenskt företag som utvecklar, driftar och marknadsför podcastplattformen Acast. Med möjligheten att addera länkar, videoklipp och bilder direkt till podcastflödet har Acast skapat en ny mediekanal för podcasts som skapar mervärde för lyssnare, podcastare och annonsörer. I dag är några av Sveriges mest välkända podcastare knutna till Acast, däribland Värvet och Blankens Swanberg. Företaget är baserat I Stockholm och har ett fyrtiotal medarbetare i tre länder. Acast lanserades i Sverige i april 2014 och öppnade ett kontor i London i oktober 2014. I juli 2015 etablerades ett kontor i New York. 2014 utsågs Acast till Start-up of the Year av IDG magazine och Most innovative media service vid Mobilgalan.

REDOVISNINGS- & EKONOMIASSISTENT ACAST
Är du redo att ta ditt nästa steg och vill du vara med på en spännande resa med goda utvecklingsmöjligheter? Trivs du med att arbeta i en bred och utmanande roll med mycket ansvar? Då är rollen som redovisningsassistent hos Acast något för dig.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Du ansvarar övergripande för fakturering och kund- samt kundreskontra och tillhörande uppgifter rörande ekonomin.
Som ekonomiassistent ansvarar du ofta för administrationen av kundfakturor, både till svenska och utländska kunder. Ditt dagliga arbete kan även innefatta fakturahantering, samt uppföljning i ekonomisystemet. Vidare ingår allmänna administrativa uppgifter inom ekonomi, sortering och arkivering samt administrativa uppgifter.

Lämplig bakgrund
Vi ser att du som söker är minst gymnasieekonom och det är meriterande om du har en högskoleexamen inom ekonomi. Förmodligen är du i början på din karriär och har arbetat 2-3 år på en ekonomiavdelningen med liknande arbetsuppgifter. Förutom att du brinner för ekonomi är du är serviceinriktad, strukturerad och gillar siffror.

För att snabbt kunna sätta dig in i arbetet är du lättlärd, har goda kunskaper i officepaketet och det är meriterande om du tidigare har arbetat i något affärssystem. Du har en social förmåga och tycker om att arbeta självständigt likaväl som i ett team.

Du är en framåt och proaktiv person som tar tag i saker och som vågar säga vad du tycker. Detta kombinerar du med en prestigelöshet och doer-mentalitet där du hjälper till där det behövs och snabbt kan skifta fokus. Då du har kontaktytor inom hela organisationen är det viktigt att du är kommunikativ samt trivs med en utåtriktad roll. Koncernspråk är engelska och du förutsätts därför ha mycket goda kunskaper i engelska.

Publiceringsdatum
2015-10-29

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Skicka därför din ansökan, cv, personligtbrev och bild via work@talentpartner.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: work@talentpartner.se

Företag
TALENT&PARTNER AB

Adress
TALENT&PARTNER AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: work@talentpartner.se

Jobbnummer
2502421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talent&partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talent&partner AB: