Redovisning- och Kontorsansvarig
Advanze Consulting Group i Stockholm AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Advanze Consulting Group i Stockholm AB i Stockholm Advanze Consulting Group (ACG) är ett Management och IT-konsultbolag som levererar strategisk kompetens som ger bestående resultat för företagets kunder. Advanze Consulting Group s organisationsutformning är platt för att bidra till en kostnadseffektiv organisation och för att upprätthålla effektiviteten med korta beslutsvägar. Den platta organisationsstrukturen ställer mycket höga krav på eget ansvar på de individer som vill vara med att utveckla företaget.
Redovisning och Kontorsansvarig
Advanze Consulting Group AB (ACG), söker en person som ska ansvara för företagets löpande bokföring och vara kontorsansvarig.
Tjänsten innebär att personen kommer vara ansvarig för den löpande ekonomiska redovisningen och parallellt ansvara för att företagets kontakter med anställda och kunder sköts på ett positivt och professionellt sätt.
Personen skall vara positiv och gärna ha erfarenhet från tjänste/konsult-branschen. ACG ser gärna att personen är tillgänglig mellan 75 och 100 % samt gärna har varit/är aktiv inom föreningsliv.
Arbetsuppgifter redovisningsdelen:
Personen kommer att arbeta med företagets löpande ekonomiska redovisning. Följande uppgifter ingår som ett minimum:
• Löpande redovisning för ett bolag
• Löner för 30 anställda
• Göra preliminära bokslut
• Ansvara för kontakter med banker och övriga underleverantörer avseende ekonomirelaterade frågor
• Ta fram månadsvisa rapporter och presentationsmaterial till ledningen
• Ekonomisk avrapportering månadsvis på ledningsmöten
• Utbilda och bistå i ekonomifrågor till verksamhetsansvariga
Arbetsuppgifter kontorsansvarig:
Deltid kommer tjänsten innebära att personen ansvarar för följande:
• Driften av bolagets administrativa uppgifter
• Företagets reception
• Telefonpassning och kundbokning för företaget
• Planering och upphandling av aktiviteter för kunder och anställda så som konferenser, resor och utbildning
• På sikt kunna bistå ACG- kunder med liknande uppdrag
Vi ser gärna att du har:
• Högskoleutbildning eller motsvarande inom redovisning
• Erfarenhet från löpande bokföring
• Erfarenhet från löneadministration
• Erfarenhet från bokslutsarbete
• Mycket goda kunskaper i SPCS
• Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
• Goda kunskaper i Microsoft Office och särskilt
Publiceringsdatum2011-12-22Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid/Deltid
TillträdeEnligt överernskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-31
Vi vill att de skickar CV + Personligt brev + löneanspråk
Ansökan kan skickas till e-postadress:
Info@advanze.seKontaktDavid Lundgren
FöretagAdvanze Consulting Group i Stockholm AB
AdressAdvanze Consulting Group i Stockholm AB
11364 STOCKHOLM
KontorsadressNorra Stationsgatan 93
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-53338500
Jobbnummer 1113959
Observera att sista ansökningsdag har passerat.