Redaktör intranät

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare â- för att alla ska kunna leva i nuet.

Kommunikationsenheten ansvarar för arbetet med internkommunikation och intranätet, för den externa webben, för myndighetens kampanjer och för orange kuvertet samt för myndighetens strategier inom kommunikation. Du rapporterar till chefen för kommunikationsenheten.

Du kommer att vara redaktör för Pensionsmyndighetens intranät Orangeriet, och bland annat ansvarig för att producera innehåll till nyhetsflödet. I praktiken innebär det att planera verksamheten, intervjua, skriva artiklar, ta bilder, nyhetsvakning internt och externt och publicera artiklar.

Du kommer att stötta ämnesredaktör i deras arbete samt arbeta för att medarbetare från myndighetens alla avdelningar får ett användarvänligt verksamhetsstöd. Efterhand kommer du att få eget ansvar för innehållet på intranätets verksamhetsstödjande sidor, riktade främst till myndighetes handläggare. I det arbetet ingår att leda en grupp av redaktörer ansvariga för respektive handläggningsområde (eller förmåner).
Du kommer att samarbeta med kommunikationsstabens internkommunikatörer, intranätets redaktörer och webbstrateg samt redaktionen för Pensionsmyndighetens externa webbplats.

Publiceringsdatum
2015-03-12

Erfarenhet och utbildning
Du har högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom kommunikation och media.

Du har
• En god kommunikationsförmåga och är en strukturerad person.
• Erfarenhet som skribent.
• Goda kunskaper i och erfarenhet av att skriva text för intranät eller extern webb, ta bilder, planera publicering och löpande arbete samt av att redigera text.
• Goda kunskaper i de vanligaste publiceringsverktygen t ex SiteVision.
• Dokumenterad god erfarenhet av att arbeta och stukturera användarvänligt verksamhetsstöd på intranät.
• Det är meriterande av att ha erfarenhet av intern lednings- och värdekommunikation inom myndigheter eller annan förvaltning.

Dina egenskaper
Du är
• drivande och självständig
• lätt för att skapa förtroende
• kommunikativ
• planerar effektivt och håller leveranstider
• van att agera snabbt.

Övrig information
Tillsvidare-befattning om 100 procent.

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Sofia Wagner, chef för Kommunikationsenheten,

Fackliga representanter: Emma Collin, SACO, 010-454 23 11 och Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53.

Välkommen med din ansökan!

Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster

Din ansökan vill vi ha senast den 26 mars 2015,

Ange diarienummer PSL 2015-41 i din ansökan.

Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.

Arbetstider och omfattning
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-26
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2015-41
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 168

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2202274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: