Recruitment & HR-Coordinator

Mendly Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mendly Sweden AB i Stockholm

Vi på Mendly vill sänka tröskeln för att söka vård vid psykisk ohälsa och möjliggöra för de som lider av psykisk ohälsa att få rätt hjälp snabbt. Genom att erbjuda KBT via video och chatt med legitimerade psykoterapeuter kan vi hjälpa patienter över hela landet att snabbt få en vårdkontakt.
Vi är bara i början av vår resa och nu söker vi dig som vill ta dig an ett spännande uppdrag och bli en viktig del av Mendlys fortsatta framgång!
Om rollen
Du kommer att bli en värdefull del av vårt team och vara en nyckelperson gentemot våra psykoterapeuter som utför patientarbetet. Vi har idag ett tjugotal anställda psykoterapeuter som utför sitt arbete på distans. Du kommer arbeta mycket med rekryteringen av fler psykoterapeuter eftersom planeringen är att vi som organisation ska växa framåt. Du kommer också arbeta med att ge våra redan anställda terapeuter rätt förutsättningar för att göra ett riktigt bra jobb!
Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter att bestå av följande:
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att bestå av att vara ansvarig för rekrytering och onboarding av nya terapeuter.
Arbeta proaktivt med rekryteringen av terapeuter, exempelvis i sociala medier.
Vara ansvarig för upplevelsen av att vara anställd på Mendly gentemot både personal på kontoret och terapeuterna som arbetar på distans.
Besvara frågor från våra distansarbetande terapeuter i vår chattsupport.
Vara spindeln i nätet på Mendly och bland annat ta hand om kontoret.
Hålla koll på våra arbetsrutiner och flagga upp vad som behöver uppdateras till ansvariga eller själv uppdatera det som ingår i ditt ansvarsområde.
Skapa och hålla struktur över olika verksamhetsflöden genom exempelvis årshjul.
Bidra till vidareutvecklingen av Mendly som organisation och digital vårdgivare.

Vem vi söker
För att att lyckas i denna roll bör du vara en varm person som tycker om och är bekväm med att prata med andra och nätverka. Vi tänker oss att du uppfattas av andra som vänlig, glad och professionell. Du är bekväm vid att ta egna initiativ och att självständigt planera och strukturera ditt arbete samtidigt som du trivs att arbeta nära kollegor och i team.
Vi är ett litet team och hos oss ser dagarna olika ut, och för att trivas tänker vi att du uppskattar ett omväxlande arbete, gärna hugger i där det behövs och möter förändring med ett leende - att kunna vara trygg i närvaro av ovisshet är värdefullt på en startup.

Publiceringsdatum
2022-09-21

Kvalifikationer
Dina personliga kompetenser är avgörande, men givetvis är det också viktigt vad du har för erfarenheter och kunskaper med dig in i rollen.
Vi söker dig som:
Har arbetat med samtal och nätverkande på något sätt tidigare i din karriär.
Har erfarenhet av administrativt arbete.
Uppskattar att arbeta digitalt och har lätt för att sätta dig in i nya system.
Talar och skriver svenska flytande.

Det är ett extra plus om du också har:
En akademisk examen inom HR eller motsvarande.
Erfarenhet av rekrytering.
Utbildning inom administration.
Erfarenhet av säljande samtal och kundservice.

Vad vi erbjuder dig
Vi välkomnar dig till ett gäng nyfikna, glada och mänskliga människor som vill göra skillnad på riktigt! Tillsammans gör vi mindfulness, tränar ihop på vår dagliga friskvårdshalvtimme, spelar rundpingis, kommer på briljanta idéer, misslyckas ibland och skrattar en hel del. Vi tar hand om varandra, och framförallt har vi roligt på jobbet!
Vi vet hur viktigt det är med en bra balans mellan arbete och fritid och är därför måna om att du ska få tid till att koppla av och hämta ny energi utanför arbetet. På fredagar jobbar vi alla hemifrån, för det ska ju vara smidigt att välkomna en välförtjänt helg! Under hösten nu testar vi också att arbeta hemifrån också på tisdagarna för att utvärdera det inför nästa år (och självklart är en välkommen att jobba på kontoret även distansdagarna om en vill).
Alla våra medarbetare har ett attraktivt förmånspaket med tjänstepension, sex veckors semester och ett generöst friskvårdsbidrag.
Vårt finfina kontor är luftigt och nyrenoverat och ligger mitt på Götgatsbacken på Södermalm.

Ansökan och tillträde
Tjänsten är på heltid, med start omgående eller enligt överenskommelse.
Om du är intresserad så vänta inte med att söka tjänsten utan skicka in din ansökan idag. Intervjuer bokas in direkt och löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 31 oktober.
Har du frågor om tjänsten eller processen? Välkommen att höra av dig till vår verksamhetschef Johanna Engström på johanna@mendly.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Mendly Sweden AB
Hökens gata 4
11646 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mendly Sweden AB (org.nr 556622-5594)
Hökens gata 4 (visa karta)
116 46  STOCKHOLM

Arbetsplats
Mendly

Kontakt
Verksamhetschef
Johanna Engström
johanna@mendly.se

Jobbnummer
7002140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mendly Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mendly Sweden AB: