Recruitment Assistant till Nexer Group i Götebor

Nexer AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nexer AB i Göteborg, Partille, Kungsbacka, Tjörn, Alingsås eller i hela Sverige

Är du student och söker efter utmaningar inom rekrytering som en bra start på din professionella karriär? På Nexer söker vi just nu efter en driven och ambitiös student som vill ta sig an rollen som Recruitment Assistant för rekryteringsteamet i Göteborg!

Detta är en unik möjlighet för dig som vill skapa en stark grund för din karriär inom rekrytering. För rätt person finns möjlighet till heltidsanställning efter avslutade studier.

Rollen som Recruitment Assistant:

Som Recruitment Assistant kommer du att vara en viktig del i vår rekryteringsprocess. Du kommer att stötta vår ansvariga rekryterare i olika arbetsuppgifter och få möjlighet att lära dig allt från annonsutformning, kandidatselektering och urval, genomförande av intervjuer och referenstagning.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:

• Utformning och publicering av annonser
• Uppsökande kandidataktiviteter via verktyg som LinkedIn
• Kandidatselektering och urval
• Genomförande av telefonintervjuer
• Inbokning och genomförande av intervjuer
• Referenstagningar

I början av din anställning kommer du att få en gedigen introduktion till din nya roll, men du kommer också på egen hand att ansvara för din inlärning. Du kommer att ingå i ett starkt rekryteringsteam där samtliga rekryterare har egna fokusområden, men arbetar tillsammans i den dagliga rekryteringen. För oss är det viktigt att bygga ett starkt socialt sammanhang i teamet för att kunna dela tips och idéer, stötta varandra, och komma framåt som ett team.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som studerar en relevant eftergymnasial utbildning inom HR-området från utbildningar som personalvetare, personal & arbetsliv, arbetsvetarporgrammet eller liknande och har minst 1,5 år kvar av din utbildning. Vi värdesätter tidigare erfarenheter av administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter, intresse för att lära dig mer om rekrytering samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Då tjänsten är på deltid förväntas du kunna arbeta två dagar i veckan med möjlighet till att själv planera din tid.

Som person är du driven och resultatorienterad med en positiv och lösningsorienterad inställning. Förutom detta tror vi att du är en passionerad, nyfiken och utåtriktad person som vet hur viktigt det är med långsiktigt arbete, kvalitet och kandidatupplevelse. Du är duktig i din kommunikation och har fokus på hög aktivitetsnivå.

ANSÖKAN

Om du tror att du är rätt person för rollen, skicka in din ansökan och CV idag! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Josefine Pettersson, josefine.pettersson@nexergroup.com

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Nexer AB (org.nr 556451-9345), https://nexergroup.com

Kontakt
Tech Recruiter
Josefine Pettersson
josefine.pettersson@nexergroup.com

Jobbnummer
7346012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nexer AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nexer AB: