Receptionist- och Reskontramedarbetare (50/50)

FörsäkringsGirot Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FörsäkringsGirot Sverige AB i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

FörsäkringsGirot arbetar inom området försäkringsadministration med att erbjuda företag IT-system och konsulttjänster för samordning och kontroll av försäkringar och förmåner.
Vi söker en serviceinriktad person gärna med ekonomisk gymnasieutbildning som bakgrund. Tjänsten innebär att halva dagen arbeta som medarbetare i receptionen med dess arbetsuppgifter och andra halvan av dagen arbeta som Reskontramedarbetare.
Som receptionist kommer du att vara delaktig i den dagliga verksamheten. En mycket viktig och central uppgift är att säkerställa att alla som kontaktar receptionen, via telefon eller som besökande blir korrekt bemötta. Även posthanteringen är en viktig och central del av arbetet då vi hanterar våra kunders försäkringsfakturor. Andra arbetsuppgifter är bla
• Inkommande samtal
• Hålla god ordning på kontorsmaterialförrådet och kopieringrum, vid behov genomföra beställningar av kontorsmaterial
• Framtagande av utbildningsmaterial samt diplom till deltagare vid utbildningar samt hålla ordning på utbildningsmaterial
• Säkerställa att god ordning råder i reception, konferensutrymmen, utbildningssal, kök och i övriga kontorsutrymmen.
• Beställningar av frukt och andra förnödenheter
• Vid behov assistera ekonomi- och övriga avdelningar med diverse administrativa uppgifter som exempelvis fakturering, fakturaregistrering, kopiering, arkivering
• Utdelning rikskuponger
• Bokning av resor och hotell, taxi, luncher och bud
• Aktivt bidra med att utveckla och förbättra rutiner inom receptionisttjänsten.
Tjänsten på Reskontra innebär registrering och administrering av personalförsäkringsfakturor för våra kunders räkning i vårt egenutvecklade system Coins. Avdelningen består idag av åtta personer. Du kommer att ha kontakt med våra försäkringsbolag och kunder för att säkerställa kvaliteten i den registrerade informationen avseende försäkringspremier för kundernas anställda. Eftersom arbetsbelastningen under en given arbetsmånad kan variera innebär det att arbetet även kan förläggas utanför ordinarie kontorstid, dvs på kvällar och helger. Merparten utförs dock på ordinarie kontorstid.
Den vi söker är kvalitetsorienterad, noggrann, uthållig och stresstålig. Du bör ha lätt att kommunicera på svenska såväl muntligt som i skrift. Du är lyhörd, självständig och drivande och kan fullfölja uppdrag under eget ansvar. Du arbetar bra både individuellt och tillsammans i grupp. Du är bekväm med att ha många arbetsuppgifter parallellt och har en känsla för service och har lätt för att skapa kontakter både gentemot kund och internt.
Har du erfarenhet från arbete med personalförsäkringsfakturor är det meriterande.

Publiceringsdatum
2010-09-03

Kvalifikationer
• Serviceinriktad och ordningssam
• Noggrann, strukturerad och analytisk
• Förmåga till överblick och se vad som behöver göras
• Goda kunskaper i Excel och övriga Office-program önskvärt

Tillträde
Snarast
Arbetsplats/placeringsort
Dalvägen 2, Solna

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-17
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@fgirot.se

Företag
Försäkringsgirot Sverige AB

Adress
Försäkringsgirot Sverige AB
BOX 513
16929 SOLNA

Kontorsadress
DALVÄGEN 2
SOLNA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7052990

Jobbnummer
724589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FörsäkringsGirot Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FörsäkringsGirot Sverige AB: