Receptionist, visstidsanställning, Jönköping
Polisen, Operativ avdelning / Receptionistjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polisen, Operativ avdelning i Jönköping,
Nässjö,
Eksjö,
Värnamo eller i
hela Sverige Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 760 personer. Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet.
Publiceringsdatum2014-05-22ArbetsuppgifterI receptionen i Jönköping arbetar idag 8 medarbetare. Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga Polismyndighetsärenden som exempelvis pass, hittegods, delgivningar.
Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta inom myndigheten. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och mail och skriva ut förhör.
KvalifikationerVi söker dig med godkänd gymnasiekompetens och som har erfarenhet av receptions eller expeditionsarbete, gärna inom en myndighet eller annan offentlig förvaltning. Du ska ha god datorvana, erfarenhet av passhanteringssystemet RES är meriterande. Du ska ha en god kommunikation där du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ett krav är att du ska behärska engelska språket, främst i tal och förståelse. Meriterande är om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är prestigelös, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.
Övrig informationFlexibel arbetstid ,planlagt schema. Receptionen är bemannad dag- och kvällstid, måndag-fredag.
Anställningen är en allmän visstidsanställning med start 2014-09-01, dock längt tom 2015-08-31.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-09-01 , upphör: 2015-08-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-01
Ange följande referens när du ansöker: C258/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Rosenqvist, chef BF-sektionen 010-56 67 874
Marie Bjurman, gruppchef receptionen 010-56 67825
Facklig kontaktStaffan Eskilsson, ST 070-581 08 73
Tevfik Altonchi, Saco 010-5667515
Hanna Englén, Polisförbundet 010-5667864
FöretagPolisen, Operativ avdelning
AdressPolisen, Operativ avdelning
BOX 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPOLHEMSGATAN 30 Stockholm
Jobbnummer 1884907
Observera att sista ansökningsdag har passerat.