Receptionist till Solna
Sodexo AB / Receptionistjobb / Solna
2013-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till Solna" (publicerad 2022-03-24) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sodexo AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 7,5 miljarder kronor. Vi ingår i den internationella Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 420 000 medarbetare. Koncernen omsätter 18,2 miljarder ¬ och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris.
Unilever Sverige AB har sitt huvudkontor i Solna och Sodexo AB har nu fått förtroendet att ansvara för vissa servicetjänster bland annat reception med start 1 januari 2014.
Vi söker i och med detta en motiverad och engagerad receptionist som vill vara en del i att bygga upp ett serviceflexibelt team i sann Sodexoanda.
Du kommer att vara Unilevers ansikte utåt och ta emot besökare, hantera post, svara i telefon, göra beställningar samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception.
Din bakgrund bör vara inom reception eller konferens. Det är en fördel om du tidigare har haft ett arbetsledaransvar och/eller arbetat administrativt. Vi kommer att arbeta flexibelt och då arbetsuppgifterna kan vara varierande är det bra om du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning i arbetsgruppen.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:
• Ta emot besökare och kunder
• Hantera växel och telefoni
• Administration - Bilar
• Rapportering av månads och kvartalsrapporter för uppdraget till Sodexo och Unilever.
• Introduktionsutbilda Unilevers nyanställda på arbetsplatsen.
• Bemanning av servicecentral och hantering av förfrågningar, beställningar.
• Sköta om konferenslokaler och bokningar
• Hantera och ansvara för uthyrning av konferensteknik på kontoret.
• Ta ansvar för att driva utvecklingen av receptionen mot kund och gäster samt även hjälpa platschefen i utveckling av övriga serviceområden
• Planera och utveckla verksamheten tillsammans med platschefen.Kvalifikationer/Krav:
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift. Engelska som andra språk är meriterande.
• Erfarenhet av att arbeta med rapporteringar av olika slag
• Goda kunskaper i Office Paketet med inriktning excel och word
• Kunskaper om mat och servering är meriterade
• Kunna arbeta vissa kvällar och helger om det krävsPersonliga egenskaper:
• Prestigelös
• Inneha god social kompetens Tjänsten är tillsvidare och heltid. Arbetstider måndag-fredag dagtid. Kväll och helg kan förekomma vid
Vi vill ha din ansökan senast 2 november 2013
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Sodexo är världens tredje största serviceföretag med 75 miljoner människor som tar del av vår service - varje dag.
Publiceringsdatum2013-10-17Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSodexo AB
AdressSodexo AB
Box 47620
11794 Stockholm
Jobbnummer 1679592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.