Receptionist till kund i Stockholm

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2019-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till kund i Stockholm" (publicerad 2022-02-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av service och vill jobba som receptionist? Då kan vi ha tjänsten för dig!
För kunds räkning söker vi nu en receptionist till Stockholm.

Publiceringsdatum
2019-06-18

Om tjänsten
Som receptionist kommer du att vara företagets ansikte utåt och visa besökare till rätta samt svara på frågor om företaget. Du kommer att ansvara för att leverera en hög servicenivå för besökarna. Vidare kommer du vid konferenser och möten ansvara för att lokalerna är i iordningställda samt sköta serveringen. I rollen ingår uppgifter som posthantering, kontorsadministration samt att ta emot beställningar. Du kommer även se till att kontorets allmänna ytor är i ordning och plocka undan efter konferenser och möten. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under dagtid.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ta emot besökare samt svara på frågor via mejl och telefon
• Se till att konferensrummen är i ordning efter möten samt att lokalerna är i bra skick.
• Posthantering
• Kontorsadministration
• Ta emot beställningar och servering

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av service och då gärna inom reception eller servering. Vidare ser vi att du har en positiv och flexibel inställning samt att du trivs i en händelserik miljö där du agerar lösningsorienterat. Ditt glada sätt, din sociala förmåga och din prestigelöshet kommer göra att du når framgång.

Viktigt för tjänsten är:
• Du har ett genuint intresse för service
• Är social samt har en glad och positiv inställning
• Att du är initiativtagande och lösningsorienterad
• Erfarenhet av service

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med start 1 augusti. Till att börja med är uppdraget på 6 månader med chans till förlängning. Tjänsten ska tillsättas omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Erika Aldentorp via Adecco 010 - 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Receptionist, service, servering, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-30284
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erika Aldentorp

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4842276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: