Receptionist till kund i Solna

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
2018-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till kund i Solna" (publicerad 2018-12-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet inom reception och är ute efter ett nytt uppdrag? Är du serviceinriktad, har öga för detaljer och trivs i en central funktion på en arbetsplats? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2018-11-20

Om tjänsten
Som receptionist kommer du ha en viktig roll på arbetsplatsen då du är företagets ansikte utåt. Du kommer att jobba tillsammans med en kollega och ni kommer själva att planera och fördela arbetsuppgifterna under dagens gång. Kontoret är beläget i Solna med bra kommunikativa förbindelser. Arbetstiderna är måndag-fredag, 08.00-17.00.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ta emot besökare och hälsa dem välkomna
• Ha ansvaret för den externa delen med konferensrum, matbeställningar och utlåning av konferensutrustning
• Gå kontorsinventering varje dag för att hålla kontoret i snyggt skick
• Beställning av kontorsmaterial och påfyllnad i förråd
• Registrering och uppföljning av felanmälningar
• Tillverka och låna ut passerkort och parkeringstillstånd
• Post och bud
• Uppdatering av personuppgifter i växeln

Om dig
Vi söker dig som har arbetat i reception eller inom service tidigare. Du som har goda datorkunskaper och är duktig på administration kommer snabbt att komma in i rollen. Då kunden är ett internationellt företag så behärskar du svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Vidare ser vi att du arbetar noggrant och strukturerat och får saker gjorda, även under tidspress. Du kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och har ett prestigelöst samt proaktivt förhållningssätt. Du som är ansvarstagande och har ett öga för detaljer kommer nå framgång hos vår kund.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare arbetat i reception eller inom service
• Goda datorkunskaper
• Proaktiv och ansvarstagande
• Behärskar svenska och engelska språket mycket väl.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Inledningsvis kommer du få en provanställning på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Jelena Dogas via 073 - 684 72 92

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan

Sökord
Receptionist, service, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-19
Ange följande referens när du ansöker: ref-28232
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jelena Dogas

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4468651

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: