Receptionist till internationellt företag i Solna

Arena Personal Sverige AB / Receptionistjobb / Solna
2015-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till internationellt företag i Solna" (publicerad 2016-02-19) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-12-11

Om tjänsten
För ett längre uthyrningsuppdrag söker vi en receptionist till ett större internationellt företag med nordiskt huvudkontor i Solna. De trevliga och öppna lokalerna ligger inom några minuters gångavstånd från kommunikationer vid Solna Strand.

Arbetsuppgifterna innefattar sedvanliga moment som att ta emot besökare, växeltelefoni, samt ansvara för att reception och kringliggande lokaler hålls trivsamma. Utöver dessa uppgifter tillkommer löpande kontorsgöromål som bland annat posthantering, inköp av kontorsmaterial samt övrig administration.

Uppdraget beräknas starta efter årsskiftet och pågå tills vidare. Arbetstid under vardagar 08.00 - 17.00. På fredagar stänger receptionen klockan 16.00.

Profil
Följande kompetenskrav ställs:

• Godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God datorvana

Det är meriterande om du har erfarenhet från växeltelefoni sedan tidigare.

För att passa in i verksamheten bör du som person vara positiv, utåtriktad och prestigelös. Du har en hög känsla för service och gör gärna "det lilla extra" med ett leende på läpparna. Det är viktigt att du får besökare och medarbetare att känna sig väl omhändertagna. Du har god telefonvana och är van vid att hantera inkommande samtal och mail. Självklart är du även en noggrann administratör som värdesätter struktur och ordning.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2857
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2572133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: