Receptionist till Aleris Rehab Skärholmen

Aleris Sjukvård AB / Receptionistjobb / Stockholm
2020-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till Aleris Rehab Skärholmen" (publicerad 2022-01-17) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Sjukvård AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.

Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.

Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.

Receptionist till Aleris Rehab Skärholmen

Två av våra receptionister börjar trappa ned och förbereda sig för att så småningom gå i pension

Aleris Rehab ingår i Aleriskoncernen och bedriver idag primärvårdsrehabilitering vid sju enheter i Stockholm. Du kommer att arbeta i en kreativ organisation och vi är ett stort härligt gäng som arbetar tillsammans i en professionell, positiv och prestigelös anda. På vår enhet i Skärholmen är vi ca 50 medarbetare varav i nuläget 3 receptionister och en klinikassistent. Övriga som jobbar hos oss är fysioterapeuter, arbetsterapeuter, dietister, kiropraktor, logopeder samt kurator. Vi har precis flyttat in i helt nya lokaler mitt i Skhlm Centrum. Nära till vårdgrannar och kommunikationer.

Dina arbetsuppgifter

Som receptionist ger du våra besökare ett första intryck av verksamheten och blir genom det vårt ansikte utåt. Din roll är också att underlätta för alla våra vårdgivare i deras arbete med våra patienter. Dina arbetsuppgifter är bland annat besöksregistrering, kassahantering, telefonsamtal, beställningar och löpande administration. Du arbetar främst i vår reception men kommer vid behov att bistå mottagningen i hantering av andra praktiska göromål som t.ex. tvätthantering och inköp. Lyft kan förekomma.

Vårt mål är en arbetsmiljö som präglas av våra värderingar: omtänksamhet, professionalitet, engagemang och nytänkande. Är dessa viktiga för dig så tror vi att du kommer att trivas hos oss.

Publiceringsdatum
2020-10-27

Bakgrund
• Du har tidigare arbetat inom serviceyrket och har god vana av kundkontakter. Meriterande med tidigare erfarenheter från vård-/rehabiliteringssektorn och kompetens inom journalsystemet Take Care eller andra liknande system
• Du gillar att arbeta självständigt men fungerar väl i grupp - alltid med patienten i fokusVi söker dig som trivs på en stor arbetsplats med många kompetenta kollegor. Genom ditt professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med våra patienter och besökare samt övriga kollegor och blir också en betydelsefull medarbetare för oss
• Du ska se arbetet som receptionist hos oss som en långsiktig anställning där du har möjlighet att trivas och utvecklas.

Om dig vi söker
Du är driftig och ansvarstagande med ett högt arbetstempo och har en god förmåga att prioritera de uppgifter du har framför dig. Du behöver ha vana att arbeta självständigt och vara en god problemlösare. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig på svenska så väl i tal som i skrift. Genom ditt engagemang och intresse för verksamheten bidrar du med ett nytänkande för att vidareutveckla vår verksamhet i Skärholmen. Ett plus är om du har vana att arbeta i en mångkulturell miljö där många av våra besökare inte behärskar svenska fullt ut och du behöver vara kreativ för att skapa en positiv kundupplevelse där alla känner sig väl bemötta och trygga. Vi söker dig som trivs på en stor arbetsplats med många kompetenta kollegor. Genom ditt professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med våra patienter och besökare samt övriga kollegor och blir också en betydelsefull medarbetare för oss

Vi erbjuder dig:

• Schemalagd arbetstid, måndag-fredag, med generöst flextidsavtal och stora möjligheter att tillsammans med övriga receptionister påverka dina arbetstider
• Årlig kompetensplan för din professionella kompetensutveckling
• Generöst friskvårdsbidrag
• En arbetsplats med hög grad av individuell frihet och korta beslutsvägar

I denna rekryteringsprocess läggs stor vikt vid personlig lämplighet där egenskaper som initiativrikedom, social kompetens och förmåga att strukturera arbetet är betydelsefulla.

Vi driver vår verksamhet enligt avtal med Region Stockholm.

Vi är anslutna till Vårdföretagarna och har kollektivavtal.

Anställningsform:

• Tillsvidareanställning Vi tillämpar provanställning
• Tillträde enligt överenskommelse
• Lön enligt överenskommelse

Har du frågor?
Kontakta gärna: enhetschef Birgitta Noréus, birgitta.noreus@aleris.se

Vill du söka tjänsten?
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan".

Välkommen med din ansökan senast 2020-11-06, vi arbetar med löpande urval.

Besök gärna vår hemsida www.aleris.se, där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter.

Vi har i denna rekryteringsprocess gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd. Därför undanber vi oss säljsamtal för ytterligare rekryteringsstöd och annonseringsvägar.



Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aleris Sjukvård AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aleris Sjukvård AB (org.nr 556068-8425)

Arbetsplats
Rehab Skärholmen

Jobbnummer
5418349

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Sjukvård AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Sjukvård AB: