Receptionist, telefonist

Nacka kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Nacka kommun med ca 90 000 invånare är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya idéer inom många verksamhetsområden. Dieselverkstaden är en vacker industribyggnad i Sickla som är omgjord till ett modernt kulturhus. Här finns många aktörer som tillsammans ser till att skapa en unik plats för möten och nya upplevelser. I Dieselverkstaden har Nacka kulturcentrum bl. a ansvar för Nacka konsthall, verksamheten på de två scenerna, i musikstudion och nio verkstäder samt de lokalhistoriska arkivet. Vi har ett omfattande kulturutbud; allt från konserter, scenkonst, skolbio, utställningar och föredrag till kursverksamhet för både barn och vuxna. Våra lokaler är också tillgängliga för uthyrning; här pågår alltid konferenser, mässor och events.

Publiceringsdatum
2011-02-01

Arbetsuppgifter
Det första våra besökare i Dieselverkstaden möter är receptionen. Här får man information om allt som händer i huset och närområdet men också sakkunnig vägledning om det mesta som rör Nacka och kommunens verksamhet. Här köper och bokar man biljetter till evenemang i huset och hos andra aktörer och får information och guidning till kommunens sevärdheter. Som medarbetare i receptionen har man en viktig funktion vad gäller samordning av husets drift och säkerhet och spelar en viktig roll i ett kreativt team. Ett omväxlande och stimulerande arbete med stor kundkontakt där ingen dag är den andra lik.

Kvalifikationer
Du har mycket god samarbetsförmåga, hög stresstålighet, är kommunikativ, serviceinriktad med socialkompetens och absolut kundfokus. Du är omdömesgill och ansvartagande.
Du har datorvana och kunskaper i Excel, Ticnet och Microflex och kan hantera lättare teknisk utrustning.
Du har erfarenhet av arbete i telefonväxel. Du har hög administrativ kompetens och god organisationsförmåga.
Du har förståelse för vad det innebär att bygga och förmedla ett varumärke i mötet med kunden samt uppfatta och ta vara på när en oväntad säljsituation uppstår. Kunskap om kommunal verksamhet i stort och Nacka kommun i synnerhet är ett plus. Pålitlighet, noggrannhet och punktlighet är ett måste liksom flytande svenska och engelska. Ytterligare språk liksom erfarenhet av arbete inom mulitkulturell miljö är meriterande.
Du har tidigare erfarenhet av arbete i reception/biljettkassa inom kultur och/eller kommunal verksamhet. Erfarenhet av arbete inom och dokumenterad kunskap om kultursektorn.
Du har erfarenhet av arbete i telefonväxel. Du har erfarenhet av eller utbildning inom Turismsektorn.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 50% Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-03-01

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-14
Ange följande referens när du ansöker: A201978
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kerstin Hagman, 718 82 90, kerstin.hagman@nacka.se

Facklig kontakt
Björn Johannisson SKTF, 08-7189003, bjorn.johannisson@nacka.se
Pirkko Koistinen, 08-7187807, pirkko.koistinen@nacka.se

Företag
Nacka kommun, Kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, Kontaktcenter
Granitvägen 15
13181 Nacka

Jobbnummer
837940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: