Receptionist, Stockholm
SBC / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SBC i Stockholm,
Järfälla,
Uppsala,
Västerås,
Sundsvall eller i
hela Sverige SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB (publ) är ett av landets ledande företag inom bostadsrätt. Bolagets affärsidé är "Vi skapar och förvaltar värden för bostadsrättsföreningar och bostadsrättshavare ". SBC tillhandahåller kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi, teknik och juridik för bostadsrättsföreningar. SBC har kontor på sex orter runt om i landet med totalt cirka 320 anställda. 2016 var koncernens intäkter 431 mkr. Bolaget är noterat på NGM Equity.
SBC ERBJUDER
Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett gott arbetsklimat och med engagerade medarbetare. SBC eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare som månar om att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid.
Som Receptionist på huvudkontoret i Stockholm kommer du bli vårt ansikte utåt och bli en kollega till drygt hundra personer. Arbetsplatsen är med placering på Södermalm i Centrala Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som kontorsansvarig på SBC kommer du att ha ansvar för kontoret och arbeta brett på företaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av kontorsadministration såsom sedvanliga receptionistsysslor. Du kommer att ha ansvaret för reception, post, budhantering telefoni och säkerhet. Du håller kontakt med olika leverantörer och sätter upp nya avtal och förhandlar priser. Du upprättar och förbättrar rutiner för den administrativa funktionen och sköter även inköp av t.ex. livsmedel, blommor och kontorsmaterial.
Vidare håller du ordning och reda på kontoret, bokar luncher och ser till att kaffemaskinen är laddad och klar. Du blir spindeln i nätet som ser till att allt flyter så smidigt som möjligt på kontoret. Attestering av fakturor och bokning av resor kommer också att förekomma. Du kommer även vara delaktig i företagets events och festarrangemang.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvara för receptionen och bemötande av interna samt externa kunder på SBC 's huvudkontor
• Posthantering samt boka bud
• Ansvara för beställning av kontorsmaterial och att underhåll av gemensamma lokaler genomförs
• Organisera gruppaktiviteter
• Ansvara för mindre projekt åt ledningsgruppen
• Ansvaret för kontakt och kravställning gentemot externa samarbetspartners, exempelvis städbolag, fastighetsskötare m.m.
• Hantering av passertaggar, visitkort och ID-kort
Publiceringsdatum2017-10-27ProfilSom person är du driven, prestigelös och har lätt för att knyta nya kontakter. Din energi är hög och ditt sätt smittar av sig på omgivningen. Som person är du noggrann, stresstålig, flexibel och har ett organiserat arbetssätt. Vidare är du serviceminded, har en hög integritet och har ett trevligt bemötande i kontakten med dina kollegor och kunder. Du har mycket goda kunskaper i Office paketet (word, ppt, excel). Du trivs i en roll där du får komma med idéer och ta initiativ och gör det lilla extra för att skapa bästa möjliga upplevelse på kontoret. Vi ser gärna att du har hunnit arbeta ett par år med liknande arbetsuppgifter.
Håller du med om att det ska vara kul att jobba tillsammans, då är detta en utmaning för dig!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och arbetstiderna är 08:00-16:30.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare med inledande provanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSBC
AdressSBC
Västgötagatan 5
11827 Stockholm
KontorsadressVästgötagatan 5
Jobbnummer 3772991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.