Receptionist sökes till Zurich Insurance!

Perido AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av rollen som receptionist och letar efter en ny tjänst på en spännande arbetsplats? Trivs du med kombinationen av administrativt arbete och kontakt med människor? Då kan det vara dig vi letar efter till denna tjänst. Läs gärna vidare!

Publiceringsdatum
2023-06-15

Om tjänsten
Vi på Perido hjälper vår kund Zurich Insurance att hitta en receptionist. De är en världsledande försäkringsgrupp som verkar globalt och har cirka 55 000 anställda i över 215 länder. De hjälper individer, små och medelstora företag samt globala företag att förstå och skydda sig mot risker. Zurich Insurance erbjuder en bred portfölj av försäkringsprodukter, lösningar och rådgivningstjänster. Tjänsten är placerad på Östermalm i Stockholm.

Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att bli ett ovärderligt stöd för företaget med alla de varierande och viktiga arbetsuppgifter du dagligen arbetar med. Tjänsten är bred och du kan generellt förvänta dig sedvanliga receptions-/adminuppgifter. Dessa är några av de viktigaste arbetsuppgifterna:
Registrera besökare
Besvara och vidarekoppla telefonsamtal
Hantera inkommande och utgående post och paket
Skanna fakturor och kvitton
Beställa catering, organisera/stödja interna och externa evenemang
Hantera Zurich Insurance gemensamma e-postinkorgar (vidarebefordra till rätt person/funktion)
Hantera distribution och återlämning av kontorsaccesskort och personliga skåp, inklusive att hålla inventariet uppdaterat
Hantera interna förråd på varje våningsplan (papper, toner, osv.)
Se till att receptionsområdet och konferensrummen är i ordning och lämpliga att använda
Stödja underhåll av faciliteter. Vidarebefordra och rapportera problem till fastighetsägaren
Ad hoc-stöd i olika projekt

Dina egenskaper
Som receptionist står ett glatt och trevligt bemötande i fokus och du är därför en person som tycker om att arbeta med människor. Vi tror därför starkt på att du är en kommunikativ person som alltid ger bästa tänkbara service. Vidare trivs du utmärkt med att ha varierande uppgifter som ger dig den perfekta arbetsmixen om dagarna, vilket också ställer krav på att du kan samordna detta på ett lyckat sätt. Till sist tror vi självklart att du besitter den ack så viktiga förmågan att skapa ordning och reda genom ditt noggranna sätt att arbeta på.
En kul och omväxlande tjänst väntar, du ska känna dig varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av receptionsarbete eller liknande
Kunskaper i MS Officepaketet (SharePoint, OneDrive, Word, Excel etc.)
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till Zurich Insurance. Start 2023-08-01.

Så ansöker du
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34016 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34016".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://www.perido.se

Jobbnummer
7884277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: