Receptionist sökes till miljömyndighet i Göteborg!

Perido AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av rollen som receptionist och letar efter ett nytt uppdrag på en spännande arbetsplats? Trivs du med kombinationen av administrativt arbete och kontakt med människor? Är du lika duktig på att skapa ordning som på att ge service? Då är det dig vi letar efter!

Publiceringsdatum
2020-05-07

Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en positiv och servicemedveten person som vill ta sig an rollen som receptionist. Tjänsten är placerad i Göteborg hos vår kund, en statlig myndighet vars fokus ligger på miljöfrågor.

Arbetsuppgifter
I rollen som receptionist kan du förvänta dig att:
Svara och hänvisa telefonsamtal via myndighetens växel
Ta emot, registrera och hänvisa besökare till huvudkontoret
Ta emot och sortera post
Hantera förlorat gods
Kvittera ut passerkort till nya medarbetare

Dina egenskaper
Som receptionist står ett trevligt bemötande i fokus då du underlättar kommunikationen mellan olika parter, både via fysiska möten och via telefon. Utöver detta kommer du att vara behjälplig med övriga administrativa arbetsuppgifter som kan tänkas dyka upp.
För att trivas i rollen som receptionist tror vi att du har någon tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en utpräglad förmåga att skapa ordning och reda samt tycker om kombinationen av administrativt arbete och kontakt med människor. Det viktigaste är ändå att du är en serviceinriktad person som brinner för att sprida glädje och som motiveras av att hjälpa andra.
Visst låter det som en kul tjänst? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet som receptionist varav minst tre månader på en myndighet
Erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar och hänvisningssystem
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31722 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31722".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
411 03  GÖTEBORG

Jobbnummer
5217317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: