Receptionist sökes till Benifys huvudkontor!
Benify / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Benify i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Första intrycket sätter sina spår. Vi är nu på jakt efter dig som har förmågan att få första intrycket av Benifys huvudkontor att rimma med succé! I rollen som receptionist på Benify får du möta externa besökare, hjälpa kollegor med stora som små arbetsuppgifter, bidra till en positiv stämning och ta stort ansvar. Varje besökare och kollega ska ges en förstklassig upplevelse full av energi, värme och glädje.
På Benify arbetar vi hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet. Det beror på att vi bara anställer personer som vi verkligen gillar. Tråkmånsar gör sig inte besvär!
På Benify erbjuder vi en kultur som genomsyras av innovation, framåtanda och omtanke för varandra. Här finns alltid en strävan att utvecklas, växa och ha roligt på jobbet, vilket inte gör det till någon slump att vi nyligen blev utsedda till en av Sveriges tio bästa arbetsplatser av Great Place To Work.
Publiceringsdatum2019-05-03ArbetsuppgifterI rollen som receptionist kommer du ha ett helhetsansvar över receptionen och de arbetsuppgifter som hör till. Rollen är varierande och du behöver vara beredd på högt och lågt dagligen. Du kommer exempelvis att hjälpa interna kollegor samt ta emot externa besökare. Du ansvarar även för att kontoret är snyggt och välkomnande för såväl kollegor som besökare.
Du kommer ingå i Office-teamet beståendes av en kollega som ansvarar för Göteborgskontoret samt en kollega i rollen som Office Assistant i Stockholm. Du och Office Assistant kommer arbeta tätt ihop och i din roll ingår ett arbetsledande ansvar. Rollen som receptionist innefattar att bemanna receptionen och hantera samt koordinera inkommande administration medan Office Assistant håller ordning och reda på kontoret som ligger fördelat tre våningar i byggnaden. Vad som behövs fixas på kontoret inkommer via gemensamma Reception/Office-mailen. Det handlar helt enkelt om teamwork!
Utöver detta kommer du till exempel att:
• Ge intern service till kollegor från alla våra kontor både i Sverige och internationellt, till exempel i form av hjälp med bokningar av resor och hotell, beställa luncher etc.
• Ansvara för inköp till kontoret samt se till att våra leverantörer håller god kvalité till bästa pris
• Koordinera introduktionsdagar för nyanställda Benifyers och supporta vid kundevent på kontoret etc.
• Vara kontorets brand- och larmansvarig
• Ta emot bud/paket/post
• Ta emot och göra felanmälningar till våra leverantörer
• Vara behjälplig vid eventuellt kommande flyttprojekt till nytt kontor
Vem är du?
• Är sprudlande av energi och ger god service!
• Har tidigare erfarenhet av ett serviceyrke i en roll som receptionist på hotell eller kontor, kanske har du jobbat som konsult via ett bemanningsbolag. Har du dessutom arbetat med inköp och kundservice är det ett stort plus!
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då vårt koncernspråk är just på engelska.
• Eftersom du kommer att arbetsleda en kollega är det meriterande om du har tidigare erfarenhet som teamledare eller motsvarande
Att bemöta kunder på ett trevligt, positivt och energifullt sätt samt att ha förmågan att ge god service även under stressiga situationer ser vi som en självklarhet. Vi ser därför att du som söker är mycket serviceinriktad och trygg med en stor dos lösningsfokus. Du kommer ha en självständig roll med många ansvarsområden och olika projekt igång samtidigt, varpå vi ser att du som person är självgående, initiativtagande och kreativ. Arbetet kräver även god struktur och noggrannhet då olika typer av inköp, bokningar av resor etc. är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Du har en förmåga att prioritera i stressiga situationer och besitter en "can do"-attityd samt en energi som smittar av sig på andra!
Störst vikt lägger vi vid de personliga egenskaperna och vi ser därför att du alltid vill kundens bästa och gör ditt yttersta för att överträffa förväntningar gentemot såväl kunder som kollegor.
Praktisk information
Start: Start i augusti 2019
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Plats: Stockholm, Östermalm
Kontaktperson: Madeleine Siggelow (HR Business Manager & Head of Office Management)
OM BENIFY
Benify började som en idé om att göra HR enkelt och är nu ett av de ledande bolagen inom förmåner och ersättning. Med vår smarta förmånsportal har vi fullkomligt revolutionerat HR-branschen. Vi hjälper våra kunder över hela världen med den aktuella utmaningen att bli attraktivare arbetsgivare och i dagsläget används vår produkt av drygt 1 400 000 medarbetare på över 1500 bolag.
I dag är vi ca 350 extraordinära kollegor placerade på 9 kontor runt om i Europa. Vår främsta fokus nu är fortsatt tillväxt och att bli en global spelare inom området Employer Branding och Compensation & Benefits.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBenify
AdressBenify
Banérgatan 16
11523 Stockholm
KontorsadressBanérgatan 16
Jobbnummer 4766323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.