Receptionist, Scandic Strömmen, extra vid behov
Scandic Hotels AB / Receptionistjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Norrköping,
Linköping,
Örebro,
Södertälje,
Västerås eller i
hela Sverige Mitt i centrala Norrköping, bara ett stenkast från centralstationen, ligger Scandic Strömmen. Hotellet har nyligen blivit utbyggt med en helt ny del och är nu Norrköping största hotell vilket innebär att det alltid är någonting spännande som händer hos oss.
Vår arbetsplats och vår servicekultur är något vi är mycket stolta över, och för oss är det självklart att vi alla som jobbar bidrar med glädje och god stämning. Vi hjälps åt och är alltid i första hand ett team- det är ett vinnande koncept i vårt arbete som gör att våra gäster får hotellupplever i världsklass.
Nu söker vi en receptionist - som trivs med att vara i händelsernas centrum
Efter en lång resa är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar dig välkommen i hotellobbyn. Det gör vi i receptionen på Scandic Strömmen varje dag. Receptionen är också hotellets nav så att du kommer att befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men vi vet att all personal kommer att sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team.
Dina arbetsuppgifter är bland annat följande:
- Checka in och ut gäster i vårt system Opera (Scorpio).
- Koordinera alla avdelningar för att möta våra gästers önskemål.
- Svara på frågor från våra gäster.
- Bidra till merförsäljning.
- Ta del av och aktivt arbeta mot avdelningsmålen.
- Ta emot bokningar och hantera fakturor.
- Arbeta med kassahantering.
- Barförsäljning
Du skall älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och mycket lösningsorinterad. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att kunna arbeta bra i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet.
Erfarenheter du tar med och delar med oss
• Du är kvalificerad receptionist eller har erfarenhet från liknande jobb inom servicebranschen.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• Goda datakunskaper, samt förmåga att snabbt kunna lära dig nya system
Information om tjänsten:
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.
Tjänsten är en timanställning, med fokus på kvällar och helger.
Välkommen med din ansökan
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.
BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.
BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.
BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2020-10-12ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandic Hotels AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009),
https://www.scandichotels.se/ Arbetsplats Scandic Hotels Sverige
Jobbnummer 5395961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.