Receptionist på deltid hos Adecco, världens största HR-Partner!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2017-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist på deltid hos Adecco, världens största HR-Partner!" (publicerad 2017-08-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en annan huvudsaklig sysselsättning och söker ett deltids- eller extrajobb? Har du goda erfarenheter från att arbetat i reception och med växeltelefoni? Är du utåtriktad, positiv och trivs med att arbeta i omväxlande miljöer? Då är tjänsten som Ambulerande Receptionist och växeltelefonist hos Adecco något för dig!

Som världens största HR-partner har vi på Adecco individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, karriärrådgivning, omställning och outsourcing på våra 59 kontor spridda över hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat bemanningsföretag.

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

Publiceringsdatum
2017-04-04

Om tjänsten
Som Receptionist kommer du ha en varierande vardag, där du kommer att arbeta ute hos flertalet av våra kunder. Du kommer att vara ambulerande i din roll och ansvara för att täcka upp vid frånvaro, arbetstoppar eller vid andra omständigheter. Eftersom du kommer att arbeta hos olika företag så kommer också dina arbetsuppgifter att variera men där du huvudsakligen kommer att ansvara för att sedvanliga arbetsuppgifter i reception samt växeltelefoni.

Ditt ansvarsområde kommer huvudsakligen att innefatta:
• Att vara kundföretagets ansikte utåt, visa besökare tillrätta och svara på frågor om företaget
• Posthantering
• Kontorsadministration
• Boka möteslokaler
• Svara på inkommande samtal och koppla vidare dessa till rätt person

Om dig
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i reception och med växeltelefoni och trivs med att arbeta inom serviceområdet. Har du även utbildning inom administration, reception eller likvärdigt så är detta högt meriterande. Med erfarenhet av att arbeta med Centrex, Trio, Tele2-växel eller likvärdiga system så kommer du att snabbt komma in i din nya roll. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal som skrift. Du har också goda datakunskaper och är van vid att arbeta med MS Office.

Rollen kräver att du som person trivs med att befinna dig i olika och nya miljöer. Du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt och tycker det är roligt att ha en varierande arbetsvecka vilket kan präglas av att den ena dagen inte är den andra lik. Du förstår vikten av att vara en god ambassadör och att du representerar Adecco på dina olika arbetsplatser, likväl som att du är ansiktet utåt för det kundföretag som du arbetar hos.

Är du också en person som är utåtriktad och trivs med att arbeta i en social och framträdande roll så kommer du att trivas i den här tjänsten!

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av reception och växeltelefoni
• Hanterar svenska och engelska språket obehindrat
• Trivs med att arbeta på olika arbetsplatser, är flexibel och prestigelös
• Att du är utåtriktad och trivs med att arbeta inom serviceområdet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Receptionist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB.

Arbetstiderna varierar mellan kl 07.00-17.00, där både hel- och halvdagar kan förekomma. De dagar som du inte är inbokad på ett uppdrag så har du jour/tillgänglighetstid från kl 07.00 fram till kl 16.30.Våra kundföretag finns belägna runt om i Göteborg och är såväl stora bolag som mindre företag och verkar inom många olika typer av branscher.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Du blir sedan anställd när behov uppkommer och du accepterar anställningserbjudandet. Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-726 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3416580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: