Receptionist och servicehandläggare
Ekerö kommun, Ekerö Direkt / Receptionistjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun, Ekerö Direkt i Ekerö EKERÖ är en växande kommun med 26 000 invånare i en fantastisk naturmiljö i Mälaren 1 mil från Stockholms city. Här bor och hit flyttar människor tack vare lugnet i kombination med närheten till storstaden. Två av Sveriges världsarv finns i Ekerö kommun: Drottningholms slott och vikingastaden Birka-Hovgården.
Kommunen bygger nu ett kontaktcenter för att öka tillgängligheten och servicegraden ut till medborgarna. Kundcentret är under uppbyggnad och beräknas vara igång i början av 2015. Nu söker vi dig som tycker om att ta ansvar och gillar utmaningar. Vi behöver en ansvarig till svarsgruppen för receptionen.
Publiceringsdatum2014-11-28ArbetsuppgifterPå Ekerö Direkt får du arbeta med en hel del utmanande arbetsuppgifter och kommer att få hantera en stor bredd av frågor inom kommunen. Ditt specialistområde kommer att vara receptionen, men du kommer även läras upp på andra områden. Att arbeta inom Ekerö Direkt innebär en härlig blandning av kundkontakter via besök, telefon, e-post, sms och administrativa arbetsuppgifter.
På Ekerö Direkt kommer vi att arbeta aktivt med personlig utveckling, teambuilding och ständig kompetensutveckling.
Att vara ansvarig för en svarsgrupp innebär:
• Att organisera det egna dagliga arbetet
• Att följa upp, analysera och rapportera statistik
• Att medverka till ständiga förbättringar och föreslå förändringar som kan effektivisera verksamheten
• Att ansvara för att informationen som rör svarsgruppen är korrekt och förmedlas i hela Ekerö Direkt
Övriga arbetsuppgifter i svarsgruppen:
• Administrera telefoniprogrammet för växel och kontaktcenter
• Att ge service till medborgarna
• Att söka och ge information på inkommande frågor både muntligt och skriftligt
• Att katigorisera och dokumentera inkommande ärenden
• Att vara backup för andra svarsgrupper och medverka till arbetsutjämning i Ekerö Direkt
• Att aktivt arbeta med att förbättra resultat från NKI (Nöjd Kund Index)
KvalifikationerVi tror att du är kommunikativ och har en god förmåga att prioritera och strukturera din arbetsdag. Att du tycker om att arbeta med människor, är lyhörd för andras behov, har ett gott bemötande och bra samarbetsförmåga. Har du hög social kompetens och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp är du kanske den vi söker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du som söker har erfarenhet från att arbeta antingen i reception eller med kundservice och att du har erfarenhet av att administrera datasystem.
ÖVRIGT
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för
alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-02-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 14/191
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Milton, Chef Ekerö Direkt 08-124 576 19
Facklig kontaktVision-direkt 0771-440000
FöretagEkerö kommun, Ekerö Direkt
AdressEkerö kommun, Ekerö Direkt
Box 205Ta
17830 Ekerö
KontorsadressTappströmsvägen 2 Ekerö
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2084535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.