Receptionist och HR Assistent
Transdev Sverige AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm,
Täby,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Sigtuna eller i
hela Sverige Receptionist/ HR Assistent till Transdev Sverige
Är du kommunikativ, serviceinriktad och strukturerad? Då kan du vara vår nästa Receptionist/HR assistent!
Om Tjänsten
Som Receptionist/HR Assistent hos oss på Transdev kommer du ha din tillhörighet på HR avdelningen och vara placerad i vår reception. Transdevs HR avdelning består av HR Direktör, HR-chefer, HR Business Partners och vår löneavdelning. Du kommer att fördela din tid mellan att ansvara för receptionsarbetet på kontoret och att underlätta administrativt för medarbetarna på HR avdelningen.
Arbetsuppgifterna som HR-assistent kan handla om att allt från att vara support till vår utbildningsfunktion vid utbildningar genom att ta fram informationsmaterial och registrera deltagare i vårt HR verktyg till att ta fram anställningskontrakt, bistå i rekryteringsarbetet och ta fram presentationsmaterial. Det kan även innefatta visst administrativt stöd åt andra funktioner på kontoret som t.ex. vår bolagsjurist
I rollen som receptionist kommer du att ansvara för att ta emot och registrera besökare, svara på inkommande mail samt administration av inkommande och utgående post. I rollen ingår viss fakturahantering, ansvar för att uppdatera arbetsplatssidan för HK på Intranätet samt säkerställa att den dagliga driften på kontoret löper på smidigt. En del av rollen kommer du även att vara projektledare behjälpliga kring ombyggnationer och förbättringar i våra lokaler samt vara kontaktperson för leverantörer som förser kontoret med olika tjänster.
Publiceringsdatum2021-01-14BakgrundFör att passa i rollen ska du ha minst 3-årig gymnasiekompetens och några års dokumenterad erfarenhet av ett serviceinriktat och administrativt arbete. Du kanske i dag arbetar som receptionist med ett administrativt ansvar eller enbart inom ett administrativt yrke men har ett utåtriktat och social framtoning. Du har mycket goda kunskaper i Office 365, lätt för att sätta dig in i nya system och en utpräglad administrativ förmåga. Vidare ser vi det som meriterande om du har förståelse och kunskaper i ekonomi t.ex. som budgetarbete. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperDu kommer arbeta i en professionell miljö och vara Transdevs ansikte utåt och den som våra besökare träffar när de kommer till vårt huvudkontor. Vi vill därför att du är serviceinriktad och ser det naturligt att alltid hälsa våra besökare välkomna och få dem att känna sig bekväma i mötet med Transdev som bolag. Dina personliga egenskaper kommer vara mycket viktiga för att du ska passa i rollen.
Du bör vara självgående och ha en mycket god förmåga att arbeta målinriktat och organiserat. Då du kommer fungera som stöd åt HR avdelningen samt ev. även andra avdelningar på Transdev är det viktigt att du kan anpassa dig till nya krav och förutsättningar. Vi vill att du ska ha ett högt driv och ser att du gärna vill vidareutvecklas i din roll. Vidare vill vi att du är kommunikativ och har lätt för att bygga relationer. Du är en social som person och tycker det är en självklarhet att bidra till en god arbetsstämning.
Vi erbjuder
Transdev Sverige med ca 6 400 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (
https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Varje dag möjliggör våra 80 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Vi erbjuder ett utvecklande arbete med stora kontaktytor på en arbetsplats med god stämning och många skratt. Du kommer att vara en del av en internationell koncern där kompetensutbytet och utvecklingsmöjligheterna är goda. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar "handling, ansvar, nytänkande och samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta; Susanna Ask ansvarig HR för rekryteringen,
susanna.ask@transdv.se 08-629 50 22
Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast 21 januari.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransdev Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391),
https://www.transdev.se/ Arbetsplats Transdev
Jobbnummer 5522933
Observera att sista ansökningsdag har passerat.