Receptionist och ekonomiassistent till internationellt företag

Help at work / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Vår kund har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Skandinavien. Företaget vänder sig enbart gentemot företagskunder/installatörer vilka återfinns i allt från den lilla firman till stora internationella aktörer. Genom bred kompetens och lång erfarenhet inom data- och nätverkskommunikation erbjuder de kostnadseffektiva lösningar, förstklassig service och support. Huvudkontoret återfinns på Stora Essingen här i Stockholm men verksamhet finns även i Göteborg, Malmö, Oslo samt Helsingfors och Köpenhamn. Företaget ingår i en amerikansk koncern. Till huvudkontoret söker vi nu en positiv och serviceminded receptionist med goda kunskaper i ekonomiadministration.

Publiceringsdatum
2012-02-01

Arbetsuppgifter
Som receptionist kommer du att vara företagets ansikte utåt och ansvara för reception och växel. Receptionen är en del av ekonomiavdelningen, vilket innebär att du även kommer att hantera kundärenden och administrativa uppgifter från denna avdelning.

Arbetsuppgifter
• Ta emot besökare, bud och inkommande samtal, ofta på engelska
• Hantera kontorets in- och utgående post
• Handha kundreskontran till vissa delar såsom fakturering, krediteringar, inkommande betalningar och kravhantering
• Kontakta leverantörer för t.ex. frukt/växter/catering
• Bistå ledningen med administration av möten m.m.
• Bistå i arrangemang vid interna och externa möten och utbildningar
• Bistå ledningen med reseadministration
• Se till att köks- och konferensutrymmen är iordningställda
• Sköta kontorsförråd och vara koordinator mot städfirmor
• Bistå övrig personal med diverse administrativa uppgifter

Profil
Hos vår kund är raka puckar, högt i tak och ett glatt humör ett lika självklart inslag i verksamheten som höga ambitioner och hårt arbete.
Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och gillar att rycka in där det behövs. Du har en god administrativ förmåga och tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra. Då du även kommer att ta emot samtal från internationella kunder så är det viktigt att du jämte svenskan behärskar engelska väl i både tal och skrift.

Detta är en direktrekrytering till företaget som önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Ansök redan idag till ansvarig rekryterare Ida Tegner.

Om företaget
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-01
Ange följande referens när du ansöker: 200
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1145395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: