Receptionist/Medicinsk sekreterare till Kry vårdcentral Älmhult
Kry Primärvård AB / Administratörsjobb / Älmhult
2024-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist/Medicinsk sekreterare till Kry vårdcentral Älmhult" (publicerad 2024-03-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kry Primärvård AB i Älmhult,
Osby,
Hässleholm,
Bromölla,
Höör eller i
hela Sverige Om vårdcentralen
Kry vårdcentral Älmhult med tillhörande barnavårdscentral och äldreboende har hand om cirka 5 600 listade patienter. Du kommer att tillhöra ett kompetensstarkt och engagerat team på cirka 20 medarbetare som bland annat består av läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, läkare, kuratorer, fysioterapeuter, diabetessköterska och medicinska sekreterare.
Om Kry
Kry är Sveriges tredje största vårdgivare med totalt 30 vårdcentraler runt om i landet. Dessutom ledande när det gäller digital vård. Tillsammans skapar vi morgondagens sjukvård för våra patienter, oavsett var de befinner sig. Med en gemensam vision om patienten i centrum genom hög tillgänglighet och med det bästa bemötandet i branschen vill Kry ge patienterna framtidens primärvård. Krys vårdcentraler kännetecknas av ett modernt arbetssätt, innovation, nytänkande och patientcentrerad vård.
Publiceringsdatum2024-02-27Dina arbetsuppgifterRollen som receptionist/medicinsk sekreterare innebär omväxlande arbetsuppgifter där du har möjlighet att kompetensutveckla dig själv samt vara med på resan att utveckla och förändra primärvården. Vi använder oss av systemen PMO, Pasis och MedSpeech. Om du är utbildad medicinsk sekreterare kommer du vara med och samordna, planera, bevaka, skriva diktat, och stötta både vårdgivare och patienter administrativt. Vi hjälps åt och fördelar arbetet efter verksamhetens behov och kompetenser.
Exempel på arbetsuppgifter
Receptionsarbete.
Administrativ service till kollegor.
Medicinsk dokumentation, post- och remisshantering.
Bokning från väntelista.
IT-ansvar för enhetens utrustning och IT-stöd till kollegor.
Vårdstatistik.
Bidra till förbättringsarbete inom det administrativa området.
Kvalifikationer och egenskaper
Erfarenhet av receptionsarbete.
Tekniskt intresserad med god datorvana.
Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Erfarenhet inom svensk sjukvård/primärvård är starkt meriterande.
Önskvärt med utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration alternativt motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare.
Du har en hög servicekänsla och är professionell i ditt bemötande. Du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd. Utöver detta, är du flexibel och initiativtagande. Du säkerställer och prioriterar alltid att ge hög medicinsk kvalitet i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information
Start: Snarast efter överenskommelse.
Omfattning: 50 %.
Anställning: Visstidsanställning på 6 mån med möjlighet till förlängning.
Arbetstider: Vardagar, dagtid.
Lön: Månadslön enligt överenskommelse.
Plats: Älmhult.
Kontaktuppgifter för detta jobbLåter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på
elin.lamby@kry.se. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Kry Primärvård AB (org.nr 556665-8364)
Gotthards Gata 5 (
visa karta)
343 36 ÄLMHULT
Arbetsplats Kry Vc Älmhult
Kontakt Senior Recruitment Partner
Elin Lamby
elin.lamby@kry.se Jobbnummer 8500749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.