Receptionist med kontors- och konferensserviceansvar

Aimo Park Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aimo Park Sweden AB i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Nyköping, Västerås eller i hela Sverige

Vi har gett oss ut på en ny spännande resa där vårt mål är att vara den attraktivaste partnern inom mobilitet. Vi vill bidra till en sund och hållbar samhällsutveckling genom att erbjuda mobilitetstjänster som gör städer smartare och vardagslivet enklare.

Om rollen
I rollen inom office service hos oss på Aimo så kommer du att jobba som en del av ett team med en annan receptionist, där ni är de första bemöter våra medarbetare, affärspartners, kunder och leverantörer på vårt kontor i Årstadal.
Du kommer att arbeta såväl fysiskt i vår reception som med företagets telefonväxel. Vidare kommer du att underlätta de anställdas vardag och bidra till en högre trivsel med att sköta om och hålla snyggt och prydligt i kontorets gemensamma utrymmen, sköta posthantering, felanmälningar samt kontakt med våra leverantörer och partners. Därutöver ingår även ett visst administrativt arbete.

Arbetsuppgifterna innefattar:

• Dagligt ansvar för gemensamhetsytor och konferensrum genom att se till att allt är påfyllt, rent och prydligt och fungerar.

• Se till att kök och dess maskiner är rena, fungerade och påfyllda, inklusive att starta och tömma diskmaskinerna.

• Agera konferens- och eventvärd vid interna företagsevenemang.

• Ansvara för post och bud enligt uppdrag

• Utföra diverse beställningar såsom frukost, frukt, förbrukningsvaror mm.

• Sköta leverantörskontakter för kontorets skötsel, tjänster och underhåll.

• Ansvara för receptionstjänst inklusive viss internkommunikation

• Vara första kontakt för felanmälan mot vår hyresvärd.

• Hantera företagets växel och företags e-mail.

• Ta emot och stämma av beställningsfakturor mot leveranssedlar, förkontera och skicka för sakgranskning/attest till beställare.

• Vid arbetstoppar supportera vår kundserviceteam.

• Uppdatera och kontrollera brandskyddsutrustning, utrymningsvägar och fylla på Första hjälpen-tavlor

Om dig

Du är en person som känner dig trygg med att möta våra kunder på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt. Vidare är du serviceminded, strukturerad och ordningsam. Du tycker om att ta ett heltsgrepp på kontorets miljö. Rollen innebär att man har många bollar i luften och det är viktigt att man själv kan prioritera vad som är viktigast att klara av först. Du har hög kommunikativ förmåga och gillar att ge personlig service med hög kvalité och kan hävda din plats när det blir trångt runt kaffemaskinen du jobbar med.

För att lyckas i denna tjänst söker vi dig som har en avklarad gymnasieutbildning. Du har tidigare arbetat i en liknande roll i minst 3 år och är van vid både fysisk kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter. Våra medarbetare och kunder pratar både svenska och engelska därmed söker vi dig som är flytande i svenska språket och mycket goda kunskaper i det engelska språket. Vi ser gärna att du tidigare har jobbat i olika system och i digitala miljöer och är fullt bekväm med MS Office och gärna med att skriva för och publicera meddelanden för intern publik.

Teamet

Teamet består idag av ytterligare en heltidsanställd receptionist/office service personal samt Office Manager. Ni delar på uppgifterna och är delaktiga i Kontorsgruppen som beslutande instans om kontorets inredning och skötsel.

Om anställningen

Heltid, under kontostiderna 08:00-16:45, tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Inför anställning begär vi alltid in ett utdrag från Polisens belastningsregister.

Publiceringsdatum
2023-04-04

Om företaget
Hos oss kommer du att tillhöra ett team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Vi strävar alltid efter att vår arbetsplats präglas av personligt engagemang, gemenskap och att vi delar med oss av både kunskap och erfarenhet. Vi tror det är viktigt att ha roligt tillsammans och vi alla hjälps åt för att skapa god trivsel.

Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Sumitomo kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag.

Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aimo Park Sweden AB (org.nr 556553-5548), https://www.aimopark.se/sv-se/

Arbetsplats
Aimo

Jobbnummer
7625225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aimo Park Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aimo Park Sweden AB: