Receptionist med hög servicekänsla sökes!
Advokatfirman Lindahl / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl i Malmö,
Göteborg,
Örebro,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Advokatfirman Lindahl är en av Sveriges ledande advokatbyråer med närmare 400 medarbetare på sex kontor i Sverige. De är en affärsjuridisk fullservicebyrå och kan erbjuda dig en trevlig och modern arbetsplats med högt i tak och bra gemenskap.
Nu söker Malmökontoret en ny medarbetare till sin reception. I rollen som receptionist ingår du i ett team med två andra receptionister och ni har tillsammans ansvar för reception, konferensservice och kontorsutrymmen och säkerställer att dessa funktioner fungerar på daglig basis men ansvarar också för att utveckla dessa i enlighet med verksamhetens behov. Tjänsten är placerad i moderna lokaler i centrala Malmö
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som receptionist arbetar du mellan 9-18:00 och tar du emot alla besökare till kontoret, ansvarar för telefoni, mail och posthantering.
Tillsammans med dina receptionskollegor planerar och hanterar du interna och externa möten i konferensavdelningen, sköter inköp av kontorsmaterial och har det lokala ansvaret för kontorsmaskiner, datorer och övrig teknik. Du hanterar resebokningar och ger service till de anställda på kontoret. Viss orderhantering och fakturaavstämningar, ligger också under ditt ansvarsområde.
Som ansiktet utåt har du alltså en viktig och central roll, och tar därför stort ägarskap i alla dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Tjänsten ställer krav på kvalitet, servicenivå och engagemang. Som person är du positiv, noggrann och har integritet. Du är flexibel, lösningsfokuserad och proaktiv. Du arbetar strukturerat, prioriterar rätt saker och löser gärna praktiska frågor. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är van att arbeta självständigt och du trivs med att arbeta i ett stundvis högt tempo. Du har lätt för att kommunicera med anställda, klienter och leverantörer.
* Du är både en praktiker och administratör
* Du har koll på detaljer och lämnar inget åt slumpen
* Du trivs med att ha mycket att göra
* Du har förståelse för modern teknik
* Du tar egna initiativ
Erfarenhet/bakgrund
Grundläggande krav för tjänsten är att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska, samt behärskar Office-paketet. Du har avslutad gymnasieutbildning och bör ha minst tre års kvalificerad erfarenhet från ett serviceyrke, gärna från reception-, hotell-, eller konferensarbete. Alternativt motsvarande YH-utbildning.
Publiceringsdatum2017-07-14Kontaktperson för detta jobbRekryteringen görs i samarbete med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken. Bifoga CV samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Palmblad 0703773944. Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-21
Ange följande referens när du ansöker: 26746
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Palmblad
Cecilia.Palmblad@manpower.seFöretagAdvokatfirman Lindahl
AdressAdvokatfirman Lindahl
21138
21138 1280
KontorsadressStudentgatan 6
Jobbnummer 3605575
Observera att sista ansökningsdag har passerat.