Receptionist Luleå, tidsbegränsad anställning

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Polismyndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 organiseras den nya Polismyndigheten i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Region Nord har drygt 2000 anställda och består av ett kansli, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt fyra polisområden som är indelade i 12 lokalpolisområden, vilka arbetar med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Lokalpolisområde Luleå/Boden söker receptionist till receptionerna i Luleå och Boden, vilka har i uppdrag att ge service till medborgarna. Receptionerna handlägger och ger service i olika ärenden gentemot våra medborgare. Tillgänglighet, bemötande och kvalitet är ledord för verksamheten. Vi söker dig som vill vikariera som receptionist.

Publiceringsdatum
2016-01-15

Arbetsuppgifter
Som receptionist kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till allmänheten. Du kommer att handlägga pass-, hittegods- och delgivningsärenden, ta emot vapen- och tillståndsansökningar, ta upp förlustanmälningar och sköta bokföring.

Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att ta emot och handlägga pass- och identitetskortsansökningar. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, kassahantering och i vissa fall även utredning och beslut. Du kommer att arbeta i polisens resehandlingssystem vilket innebär att du arbetar i en helt digitaliserad miljö där du bland annat får svara för fotografering och upptagning av biometrisk information såsom t ex fingeravtryck.

Utöver passadministrationen kommer du även att arbeta med hittegods, utlämning av beslag, ta emot tillståndshandlingar och inlämning av vapen. Andra administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet kan förekomma.

Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag men du ska vid verksamhetsbehov kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll, helg och storhelg. Placeringsort Luleå samt arbete även i Boden.

Placeringen inleds med passgrundutbildning, förlagt till dagtid, under fyra dagar tillsammans med en veckas praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.

Kvalifikationer
Du har avslutad gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av service- och/eller administrativt arbete vid en statlig myndighet. För att trivas med jobbet behöver du ha god datorvana.

Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är mycket meriterande.

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Tidsbegränsad anställning som assistent i funktion som handläggare reception. Perioden för vikariatet är tidigast fr o m 1 februari 2016, dock längst t o m 31 maj 2016. Placeringsort Luleå samt arbete även i Boden.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Du är välkommen med din ansökan via Polisens rekryteringsstöd senast 2016-02-07, genom att kopiera länken: https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=77a80e46-4931-464a-81f2-4a4f9f9de69d
och klistra in den i adressfältet i din webläsare. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2016-05-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Ange följande referens när du ansöker: C4456/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Ceder Ylinenjärvi, tf gruppchef 010-56 83606

Facklig kontakt
Pär Renberg, ST 0722-46 52 37
Karin Donaldsson, OFR/P
Margaretha Larsson, SACO 010-56 83574

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 Umeå

Kontorsadress
Ridvägen 10 90109 Umeå

Jobbnummer
2619105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: