Receptionist, Kulturhuset Barbacka
Kristianstads kommun / Receptionistjobb / Kristianstad
2019-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist, Kulturhuset Barbacka" (publicerad 2021-08-30) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens satsningar vad gäller bland annat bibliotek, simhallar och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, föreningsbidrag, Kristianstads teater, Kulturhuset Barbacka och Kulturkvarteret. Vi arbetar över ett brett fält och är för närvarande ca 100 medarbetare inom verksamheterna.
Kulturhuset Barbacka, ett kommunalt kulturhus med inriktning barn och unga, utlyser nu ett vikariat som receptionist på deltid.
Tjänsten innebär att du har en central position i husets dagliga verksamhet med många kontakter utåt och inåt. Du är väl förtrogen med och uppdaterad på hela verksamheten för att kunna ge besökare och deltagare den service de efterfrågar. Du ansvarar också för att förmedla ett positivt intryck av huset, till exempel genom att inför öppning se över entrélokalerna och att aktuell information finns tillgänglig. Verksamheten är i ständig utveckling vilket betyder stimulerande utmaningar och samtidigt behov av stabilitet och kontinuitet.
Välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2019-04-17Dina arbetsuppgifterReceptionen på Kulturhuset Barbacka har en avgörande roll för att huset som helhet ska fungera väl. I tjänsten ingår att vara väl insatt i den dagliga verksamheten och kunna förmedla husets utbud på ett engagerat sätt. I arbetet ingår att överblicka att de offentliga delarna är i gott skick, att miljön upplevs trygg och säker och att inköp samt inkommande fakturor hanteras korrekt.
Schemaläggning av den timanställda cafépersonalen och handledaransvar för praoelever ingår i din roll. I arbetsuppgifterna ingår också biljettförsäljning, kassahantering, nyckelhantering, utskick, lokalbokning, viss statistik samt service till övriga medarbetare. Arbetstid dagtid med kvällsarbete 2 ggr/vecka samt någon lördag per månad under terminerna.
KvalifikationerDu som söker har gymnasieexamen gärna med inriktning inom ekonomi eller kultur. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet av liknande tjänst men också att du har erfarenhet av arbete i verksamhet som är riktad till barn och ungdomar. Det är en fördel om du är orienterad inom kulturområdet och har insikt inom HBQT- och jämställdhetsfrågor. Har du även erfarenhet av fakturahantering och inköp enligt Lagen om offentlig upphandling är det meriterande.
Du hanterar Office-paketet och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. Det är också en fördel om du är flerspråkig. Då bilkörning kan förekomma i tjänsten, krävs B-körkort.
För att lyckas i rollen är du en person med hög serviceförmåga med ett personligt bemötande men du behöver också ha ett högt ansvars- och säkerhetstagande. Du är lösningsfokuserad, kan prioritera och hantera arbetsuppgifter parallellt med varandra. Förmåga att se helhet och sammanhang behövs i din roll liksom att du är noggrann i det administrativa arbetet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på 65% med start 2019-08-19 med varaktighet fram till 20-06-30. Under terminerna ingår kvällsarbete i tjänsten samt någon lördag per månad.
När du blir erbjuden anställning ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas före anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll för arbete som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Lina Campbell, enhetschef på telefon 0733-13 54 31.
Sista ansökningsdag är 2019-05-03.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
65%. Tillträde: 2019-08-19 Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-03
Ange följande referens när du ansöker: KOF-2019/324
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Campbell 0733-13 54 31
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristiansstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4740940
Observera att sista ansökningsdag har passerat.