Receptionist för extraarbete på PwC

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Kristianstad
2023-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist för extraarbete på PwC" (publicerad 2023-03-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Olofström eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-03-08

Om tjänsten
Tjänsten som receptionist innebär att du vid behov kommer stötta upp i receptionen på PwC:s kontor i Kristianstad. Som receptionist kommer du besitta en koordinerande roll där du utgör en viktig stödfunktion för företaget. Du ger service till kollegorna på kontoret genom att utföra administrativa uppgifter såsom att genomföra bokningar och beställningar, kopiering och posthantering. Enklare ekonomiuppgifter så som fakturahantering kan också förekomma. Du bemannar receptionen där du på ett professionellt och trevligt sätt tar emot kunder och andra besökare. Därtill stöttar du även upp i köket med exempelvis servering och dylikt. Du kan även tänkas stötta upp med olika event och marknadsengagemang.

Denna tjänst är ett extrajobb vid behov där vi söker dig som är studerande eller har annan huvudsaklig sysselsättning och söker en chans att utvecklas i ett spännande företag. Det är viktigt att du har en flexibel tillgänglighet då du bland annat förväntas ha möjlighet att täcka upp vid sjukdom och hoppa in med kort varsel. Teamet tillhör region syd, vilket innebär att du med fördel är flexibel och stöttar upp kollegor även på andra kontor om behov finns.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

* Stöttning till den interna verksamheten med diverse administrativa uppgifter, som exempelvis bokningar och beställningar
* Bemötande av kunder och besökare via personligt möte samt telefon och mail
* Hantering av konferens och möteslokaler
* Ansvar för gemensamt kök och servering av fikor m.m.
* Administrativ och praktisk stöttning vid event

Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med start under våren och arbetet sker sedan löpande vid behov. Kontoret har öppet på vardagar och arbetstiderna är i huvudsak mellan 08.00-16.00, med möjlighet till både hel- och halvdagar. Initialt ser vi gärna att du kan arbeta minst en halvdag per vecka och därefter mer vid behov.

Om dig
Vi söker en social och driven person som trivs i servicerollen och inte räds för att knyta nya kontakter. Din roll är värdefull för att verksamhetens dagliga arbete ska flyta på smidigt. Du värdesätter ett professionellt bemötande i alla kontaktytor, såväl internt som gentemot besökare. PwC är en internationell arbetsplats och du kommunicerar därmed obehindrat på både svenska och engelska.

Du är prestigelös, anpassningsbar och löser enkelt de uppgifter som kommer till dig. Du har inga problem med att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom serviceinriktat arbete samt gärna inom någon form utav administrativt arbete.

Viktigt för tjänsten är:

* Serviceinriktad personlighet
* Du trivs med ett självständigt arbete som innebär mycket eget ansvar
* Flytande engelska och svenska i både tal och skrift * Flexibel tillgänglighet och kan stötta upp vid behov
* Studerande eller annan sysselsättning på minst 50%



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

OmPwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning, med 2 800 medarbetare runt om i landet.

Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 33 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i.

PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 295 000 medarbetare i 156 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofia Nyberg på sofia.nyberg@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!



Sökord
Adecco. PwC. Receptionist. Service. Skåne. Kristianstad. Extrajobb. Student.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41161".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Sofia Nyberg
sofia.nyberg@adecco.se

Jobbnummer
7524339

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: