Receptionist /Assistent till välkänt mjukvaruföretag

BrainPeople AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-09-11

Arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta i företagets reception och ha sedvanliga receptionistuppgifter såsom att svara i telefon, ta emot besök, sköta post- samt fakturahantering, ansvara för fruktkorgar och kaffemaskin, ta emot och skicka bud etc. Du ansvarar också för att hålla allmän ordning på kontoret och se till så att allting flyter. Din roll innebär även att assistera försäljnings-, marknads- samt ekonomiavdelningen i diverse administrativa sysslor.

Du kommer att få en ingående introduktion de första dagarna där du lär dig företagets alla rutiner samt att nuvarande receptionist finns kvar som mentor men byter roll inom företaget.

Arbetets omfattning: Heltid. Arbetstider: 8:15-16:45. Start så snart som möjligt. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Brainpeople men arbeta som konsult ute hos kund. Uppdraget är långsiktigt och är placerat i Kista.

Profil
Kompetenskrav: Du har gymnasiekompetens och har tidigare arbetat inom service. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som receptionist. Du behärskar utöver svenska engelska mycket väl i tal och skrift då koncernspråket är engelska. Du har god vana i Officepaketet och har datavana.

Personliga egenskaper: Du är en serviceinriktad person som alltid ser till kundens bästa och gärna gör det lilla extra för att hjälpa till. Du har ett trevligt och utåtriktat sätt samt en positiv inställning som gärna smittar av sig. Vidare är du en självgående och ansvarsfull person som tar för sig och själv ser vad som behöver göras. Är du en glad, social och serviceinriktad person som vill jobba på ett modernt och trevligt bolag är detta jobbet för dig!

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Rebecca Liv på tel. 08-501 685 09 alternativt rebecca.liv@brainpeople.se . Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via mail så skicka in din ansökan via vår hemsida.

Om företaget
Företaget är ett amerikanskt mjukvaruföretag som är marknadsledande inom sin bransch. Det är ett väletablerat företag med lång historik, de har flertalet världsledande produkter bland annat för film- och musikredigering. Kontoret finns i Kista/Akalla och består av ett 40-tal medarbetare.

Om företaget
Brainpeople är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning.

Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1008
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecca Liv

Företag
Brainpeople AB

Adress
Brainpeople AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2426917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: