Receptionist/administrativ assistent till Helsingborg

Familjens jurist / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Familjens jurist i Helsingborg, Lund, Malmö, Laholm, Halmstad eller i hela Sverige

Familjens jurist är Sveriges största aktör inom humanjuridiken med kontor på 33 orter i Sverige. I Helsingborg är vi åtta medarbetare med kontor centralt beläget bredvid Mariakyrkan.

Nu behöver vi förstärka teamet med en kombinerad tjänst som receptionist/administrativ assistent. Som receptionist hos oss har du en viktig roll genom att vara vårt ansikte utåt. Du ger ett professionellt bemötande genom att kommunicera med kunder och närstående med respekt, lyhördhet och empati.

Vi har ett stort flöde av kundbesök där du kommer att ha en viktig roll genom att ta hand om våra kunder, få dem att känna sig välkomna, sköta mötesbokningar och hålla konferensrummen i tiptop. Du kommer även att utgöra ett administrativt stöd till verksamheten i övrigt. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande med allt från kundmottagande, anordnande av kundevent, beställning av material, arkivering av ärenden, myndighetskontakter via telefon, brev och e-post, upprättande av brev etc. Din viktigaste funktion är dock att vara en nyckelperson på kontoret, en glad och positiv "spindel i nätet" som brinner för service till våra kunder och personalen!

Du bör ha minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning. Det viktigaste är dock att du har en genuin känsla för service, både internt och externt.
Vi söker framförallt en glad, positiv och härlig person som älskar att möta kunder och pyssla om kontoret! Vi förutsätter att du är noggrann och strukturerad. Att du har en stark vilja att jobba med service och administration och att du vill lära dig mer och utvecklas är självklart. Ett krav är att du kan hantera Officepaketet samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst i ett härligt gäng!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde den 1 juni 2016 eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. 

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Petra Segerdahl, Kontorschef, tfn: 042-12 49 05
Gudrun Karlsson, Facklig representant Handels, tfn: 0243- 695 76

Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast, dock senast den 17 april.

Eventuella rekryteringsföretag samt annonsförsäljare hänvisas till rekrytering@familjensjurist.se , endast via e-post.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Familjens Jurist

Adress
Familjens Jurist
Box 4036
10261 Stockholm

Kontorsadress
Box 4036

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2756823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Familjens jurist

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Familjens jurist: