Receptionist/ administrativ assistent till central advokatfirma
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Serviceminided receptionist/ administrativ assistent till centralt advokatföretag
Är du en initiativrik och strukturerad person som har erfarenhet av service? Vi på Adecco ger dig nu en möjlighet till detta i en tjänst som receptionist/administrativ assistent på en advokatfirma centralt i Stockholm.
Publiceringsdatum2018-06-18Om tjänstenSom receptionist kommer du att assistera ett team genom att boka sammanträden med klienter och motparter, ta emot uppdrag från domstolar och boka förhandlingar. I rollen tillkommer även att lägga upp ärenden och upprätta fakturor i ett tidredovisningssystem samt hantera inkommande post. De verktyg som du kommer använda dig av är datasprogrammen i Officepaketet, datasystemet Saturnus och självklart telefon när du svarar i växeln.
I rollen som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Svara i växel och telefon
• Boka sammanträdanden, ta emot uppdrag och lägga upp ärenden
• Posthantering och tidsrapportering
Om dig
Vi söker dig med goda erfanheter av programmen i Officepaketet, så som Outlook och Word. Det är en fördel om du har erfanhet av liknande arbetsuppdrag inom service och att du har telefonvana. Meriterande ör erfanhet av datasystemet Saturnus.
Vidare ser vi att du är en serviceminded och strukturerad person, som har lätt för att ta initiativ. I rollen som receptionist är det av vikt att ha ett moget uttryckssätt i möten och telefon av klienter och motparter.
Viktigt för tjänsten:
• Servicekänsla
• Telefonvana
• Struktur
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med start 30 juli. Till att börja med är uppdraget på 2 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Elin Sundqvist via 073 684 70 21.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Receptionist, adminstrativ assistent, Stockholm city, administration, Saturnus, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-26719
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Sundqvist
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4209249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.