Receptionist/ administrativ assistent

Solna kommun / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker en receptionist/administrativ assistent till socialförvaltningen.

Du kommer att vara förvaltningens ansikte utåt och vara besökarnas första kontakt och samtidigt ge service åt förvaltningens medarbetare. I tjänsten ingår även andra administrativa uppgifter som t ex kontering av fakturor, beställning av kontorsmaterial, postsortering, minnesanteckningar och uppdateringar av listor.

Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens som har erfarenhet av receptionistarbete och administrativt arbete. Din kunskap i svenska språket måste vara god, både med att förstå och kunna uttrycka dig i tal och skrift i nivå med t.ex. dokumentation. Du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Kunskap i fler språk är meriterande.

Du är serviceinriktad, flexibel, stresstålig och har lätt att bemöta människor med olika bakgrund och erfarenheter. Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya IT-system. Erfarenhet av att arbeta i Raindance och Treserva är meriterande men inget krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat inom socialtjänsten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med positiv stämning och god sammanhållning. Vi bryr oss om varandra och har ett tillåtande och öppet arbetsklimat.

Som medarbetare får du:

- Tillgänglig och stödjande arbetsledning och korta beslutsvägar
- Regelbunden extern handledning
- Moderna lokaler i Solna Business Park, med närhet till bra kommunikationer
- Flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling
- Friskvårdsbidrag

Vid rekryteringen kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2022-05-02

Arbetstider och omfattning
Då intervjuer kommer att ske löpande är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-05-11.

Om du har några frågor är du välkommen att ringa till enhetschef Parvin Banisadr 08-746 3462.



I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/42".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Ekonomi- och arbetsmarknadsenheten

Kontakt
Parvin Banisadr
08-7463462

Jobbnummer
6592803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: