Receptionist

Säby Säteri på Ingarö AB / Receptionistjobb / Värmdö
2010-06-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist" (publicerad 2012-07-30) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säby Säteri på Ingarö AB i Värmdö

Säby Säteri är en vacker och genuin konferens- och mötesanläggning på natursköna Ingarö, cirka 30 km öster om Stockholm. Vi har 65 hotellrum och ett flertal konferenslokaler/hus. Vi erbjuder våra gäster en trivsam och kvalitativ konferensmiljö, serverar därtill högklassig mat och dryck. Säteriet präglas av en "hemma-hos-känsla" och en påtaglig närhet till naturen trots det relativt korta avståndet till Stockholm. Miljön är unik med kräft- och fiskesjöar, skog, ängar och ett aktivt jordbruk. Nyligen inledde vi en utvecklingsresa med målet att våra gäster i ännu större grad ska kunna njuta av det Säby med omnejd har att erbjuda i form av miljö, aktiviteter och närproducerad och ekologisk mat.
Konferens och möten står för en majoritet av verksamheten, men vi arrangerar också många bröllop, weekends och andra tillställningar riktade till den privata marknaden.
Vi ingår i Sejour AB tillsammans med våra systeranläggningar Haga Slott i Enköping, Skeviks Gård på Värmdö och Skokloster Wärdshus i Skokloster.
Receptionist
Vi söker dig som vill arbeta i vårt team och vara med på vår spännande utvecklingsresa. Vi tror att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har en utpräglad känsla för service och du därmed brinner för att göra det allra bästa för varje gäst. Du är flexibel och har förmåga att se till helheten i vår organisation - vilket är en förutsättning för att våra gäster ska få en bra helhetsupplevelse från ankomst till avresa.

Publiceringsdatum
2010-06-28

Arbetsuppgifter
• Dagliga sysslor i vår reception såsom in- och utcheckning
• Fakturering av avresta konferenser
• Svara i telefon och vara våra gästers första kontakt med Säby Säteri
• Införsäljning av konferenser, i huvudsak per telefon
• Kundvisningar
• Planering av nästkommande veckas konferenser
• Vid behov, tillsammans med vår säljavdelning, genomföra telemarketing och andra säljaktiviteter
Du har:
• erfarenhet från konferens/ hotellbranschen
• kunskap om något hotell/konferensprogram, gärna Spectra hotellsystem, och officepaketet
Du är:
• flexibel och delar vår syn på att sätta kunden/gästen i centrum och har därför förmåga att prioritera och ha många bollar i luften samtidigt (och även kunna plocka ner dem i tur och ordning)
• noggrann, ansvarstagande och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift
Tjänsten är deltid, cirka 75% (heltid kan diskuteras). Tillträde i augusti eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är schemalagd, dag- och kvällstid. Det ingår även arbete, vid behov, på vår systeranläggning Skeviks Gård. Du bör ha tillgång till bil pga bussförbindelserna till/från Säby Säteri.
Skriftlig ansökan skickar du till marcus.carlgren@sejour.se eller till Sejour Stockholm AB, Säby Säteri, 134 65 Ingarö. Sista ansökningsdag är den 8 augusti 2010.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid
Tillsvidareanställning. Schemalagd arbetstid

Ersättning
Fast lön
Fast lön, enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: marcus.carlgren@sejour.se

Kontakt
Marcus Carlgren, 08-570 267 00 (Telefon), marcus.carlgren@sejour.se

Företag
Säby Säteri på Ingarö AB

Adress
Säby Säteri på Ingarö AB
13465 INGARÖ

Kontorsadress
Eknäsvägen 25-27

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-570 267 00
E-postadress: sabysateri@sejour.se

Jobbnummer
685976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säby Säteri på Ingarö AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säby Säteri på Ingarö AB: