Receptionist
Jobbet.se Sverige AB / Receptionistjobb / Jönköping
2025-04-08
Visa alla receptionistjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbet.se Sverige AB i Jönköping,
Värnamo,
Skövde,
Borås,
Motala eller i
hela Sverige Trivs du i en kundfokuserad, varierande och social roll? Nu söker vi på Vätterhem en receptionist till vårt kundcenter! Du blir vårt ansikte utåt och får arbeta med att skapa en välkomnande miljö som bidrar till en positiv och professionell kundupplevelse. Välkommen till oss!
Nu söker vi en medarbetare till vårt kundcenter på huvudkontoret. Här blir du en del av ett team bestående av fem medarbetare inom kommunikation och kundcenter. Hos oss får du kollegor som bidrar till en positiv och trivsam arbetsmiljö. Rollen som receptionist innebär ett aktivt och utåtriktat arbete som inkluderar många sociala kontakter, alltifrån hyresgäster till kollegor från hela verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bemanning av huvudkontorets kundcenter.
Hantera inkommande kundärenden, både fysiskt och digitalt.
Bemanna samt uppdatera telefonväxeln vid behov för Vätterhem.
Handläggning av hyresinbetalningar, dagsavslut och rapportering.
Posthantering.
Stötta förvaltningskontorens växelfunktion vid behov.
Ta emot besökare till huvudkontoret.
Framtagning av processbeskrivningar och rutiner för kundcenter.
Övrigt förekommande administrativa uppgifter.
Publiceringsdatum2025-04-08KvalifikationerDu har en slutförd gymnasieutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke. Rollen kräver goda datorkunskaper, erfarenhet av administration samt en teknisk förståelse. Om du tidigare har arbetat inom kommunikation är det önskvärt.
Du behöver också ha en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande.
Din person:
Du är en person som gillar variation i arbetet och som är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter, det är viktigt med förmågan att kunna skifta fokus utifrån verksamhetens behov. För att trivas i rollen gillar du kombinationen av samarbete och självständigt arbete. Med din ödmjukhet och lyhördhet är du bra på att bygga förtroendefulla relationer samt bidra till en god arbetsmiljö.
Som receptionist representerar du Vätterhem och vårt arbetsgivarvarumärke, det är därför viktigt att du bemöter alla människor med respekt, likvärdighet och öppenhet. Din sociala och kommunikativa förmåga är avgörande för att lyckas i rollen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord.
Vårt erbjudande till dig:
Ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har möjlighet att påverka din arbetsdag.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi ständigt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel.
Vi erbjuder dig internutbildning, exempelvis hyresjuridik, samt de verktyg du behöver för att lyckas i ditt arbete
Läs mer om våra förmåner:
https://www.vatterhem.se/om-vatterhem/karriar/bli-en-del-av-vatterhem/Övrig information och ansökan:
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med start 16 juni eller enligt överenskommelse. Provanställning kommer att tillämpas.
Rollen som receptionist tillåter inte hemarbete utan är placerad på vårt huvudkontor i centrala Jönköping.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta vår Enhetschef kommunikation Viktoria Uyanik via telefon 036-19 94 30 eller mejl
viktoria.uyanik@vatterhem.se.
Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Nicklas Johansson via telefon 036-19 94 39 eller mejl
nicklas.johansson@vatterhem.se Vi hanterar urvalsprocessen löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 27 april 2025.
OBS! Alla ansökningar ska skickas in via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att hantera de ansökningar som skickas in via mejl.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
KvalifikationerSlutförd gymnasieutbildning
Minst tre års arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke
Goda datorkunskaper, erfarenhet av administration samt en teknisk förståelse
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande
Arbetat inom kommunikation
Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande
Om arbetsgivaren - Vätterhem
Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 9 045 lägenheter och cirka 260 verksamhetslokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87% nöjda hyresgäster.
Vår värdegrund "LUTA" - Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar - genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbet.se Sverige AB (org.nr 556375-2822)
Arbetsplats Vätterhem
Jobbnummer 9274020