Receptionist
Kommunledningsförvaltningen, Kanslienheten / Receptionistjobb / Haparanda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Haparanda,
Kalix,
Övertorneå,
Överkalix,
Luleå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningsförvaltningen, Kanslienheten i Haparanda Haparanda är spännande. Vi har ett unikt samarbete med tvillingstaden Torneå vilket ger oss 32 000 invånare och gränslösa möjligheter. Här möts svenska och finska språken och kulturerna, gränshandeln, älven, havet och en livlig ström av människor.
Vi gillar våra medarbetare och värnar om en bra arbetsmiljö genom att erbjuda friskvårdssatsningar och en rökfri arbetstid. Du har goda möjligheter till utveckling och bra förmåner.
Kommunledningsförvaltningen tar initiativ och driver kommunens strategiarbete, erbjuder medborgarna god service, driver en effektiv och ekonomisk förvaltning med en god personalpolitik, följer upp resultat och sammantaget stimulera till en offensiv utveckling. Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att förverkliga de mål och inriktningar kommunstyrelsen har.
Publiceringsdatum2019-01-17ArbetsuppgifterTelefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt hantera och förmedla inkommande samtal .
Som telefonist är ditt uppdrag att utreda vad den som ringer vill och avgöra till vilken instans samtalet ska kopplas vidare till.
I arbetsuppgifterna som receptionist ingår att ge service till våra besökande, administrera nycklar och nyckelbrickor, posthantering, intern service av bland annat fikarum, kaffeautomater och kopieringsmaskiner.
Du kommer även att arbeta en del administrativt med till exempel kontering av fakturor, debiteringar och parkeringstillstånd.
KvalifikationerI rollen som telefonist och receptionist är du Haparanda stads ansikte utåt och ofta den första kontakt allmänheten har med vår myndighet. Detta ställer mycket höga krav på förmågan att ge ett professionellt bemötande och hög service. Periodvis kan arbetsbelastningen vara hög därför ska du tillfälligt kunna öka arbetstakten utan att ersätta kravet på god service och kvalité. Arbetet innebär en del ensamarbete vilket innebär att det krävs att du känner dig trygg i att självständigt hantera besvärliga eller stressiga situationer.
Du har gymnasiekompetens, mycket god datorvana samt uttrycker dig väl på svenska, engelska och finska. Erfarenhet av arbete med telefoni i växel eller kundtjänst är ett krav. Erfarenhet av ekonomiadministration är meriterande.
Du har utpräglad känsla för service och tycker om att hjälpa andra människor. Du är också ansvarstagande, flexibel, noggrann, och har ett gott omdöme.
Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och även aktivt ta ansvar för utvecklig av receptionens kvalitetsarbete.
Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Våren 2019, enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 2019/5
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaarit Kontio/ Kanslichef 0922-26440
FöretagKommunledningsförvaltningen, Kanslienheten
AdressKommunledningsförvaltningen, Kanslienheten
Torget 9
95331 Haparanda
KontorsadressTorget 9
Jobbnummer 4562130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.