Receptionist

Polismyndigheten / Receptionistjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo, Skövde eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
Polismyndigheten söker vikarierande receptionister till sommaren 2016. Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium är en enrådighetsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare.

Den nya polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping, inom dessa finns lokalpolisområden. Nu söker vi receptionister till Jönköping, Eksjö och Värnamo.

Publiceringsdatum
2016-03-01

Dina arbetsuppgifter
Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga polismyndighetsärenden. Som receptionist utfärdar du resehandlingar, registrerar hittegods och hanterar inbetalningar via kassa. Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta inom myndigheten. Övriga arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och mejl samt annat förekommande inom receptionsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med godkänd gymnasieutbildning och med erfarenhet av reception- expedition- eller annat likvärdigt arbete av relevans för tjänsten. Om dessa erfarenheter finns ifrån arbete inom polismyndigheten, annan myndighet eller annan offentlig förvaltning är det meriterande. Du ska ha en god datorvana samt ha en god kommunikationsförmåga där du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ett krav är att du utöver svenska ska behärska det engelska språket, främst i tal och förståelse. Meriterande är om du även har språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är prestigelös, representativ, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.
Tjänsten ställer krav på svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Välkommen att söka den här tjänsten genom att följa länken: https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=0813ed33-b97c-4dc3-b9a3-cd7495d79184

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-19
För ansökan: Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: C5101/2016

Kontakt
Maria Gustavsson, Chef stöd och service, Jönköping 0722387714 (telefon)
Anette Timmer, Chef stöd och service, Värnamo 010-5668563 (telefon)
Kjell Lindvall, Chef stöd och service, Eksjö 010-5667793 (telefon)

Facklig kontakt
Hanna Englén, Polisförbundet 010-56 678 64 (telefon)
Staffan Eskilsson, ST inom Polisväsendet 070-581 08 73 (telefon)
Tevfik Altonci, SACO 010-566 75 15 (telefon)

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
2699993

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: