Receptionist

Järfälla kommun, Kundtjänst / Receptionistjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Kundtjänst i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Publiceringsdatum
2014-05-13

Arbetsuppgifter
Vi söker Sveriges bästa receptionist som har fokus på service!

Du är ansiktet utåt för hela Järfälla kommun och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till både anställda och andra personer som kontaktar kommunen. Som receptionist ansvarar du för att besökarna och de anställda får ett professionellt bemötande i en reception där servicenivån är i toppklass.
Som receptionist arbetar du med att ge information, service och vägledning gällande hela kommunens verksamhetsområde. Receptionisten ger service till kommunens anställda när det gäller besöksbokningar, konferenser, posthantering och försäljning av presentartiklar. Du jobbar i nära relation med övrig internservice.
I arbetsuppgifterna ingår också att säkerställa att endast behöriga besökare får tillträde till kommunalhuset. I viss mån kommer du att hantera inkommande e-mail och telefonsamtal till kommunen.

Receptionen ingår i Avdelningen för Information och Kundtjänst, som är organisatoriskt underställd kommunstyrelseförvaltningen.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Ge service och besvara inkommande frågor per telefon, e-post och besök
• Representera kommunen gentemot besökare
• In & utcheckning av besök
• Lämna information och vägledning
• Konferensservice
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Försäljning av presentartiklar
• Samarbeta och samverka med kommunens anställda
• Ta emot felanmälan och synpunkter
• Posthantering

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

http://www.youtube.com/watch?v=NS2eUY3oCUE

Kvalifikationer
Erfarenhet och utbildning
Vi vill att du har:
• en gymnasieutbildning
• tidigare arbetat som receptionist
• tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom en kommun
• Kunskaper om hur en kommun är uppbyggd och organiserad
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal
• Van att arbeta med datorer och att söka efter information, och har goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har:
• Arbetat inom en kundtjänst
• Goda kunskaper i arabiska, finska, somaliska eller persiska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.

Du har en positiv inställning till ditt arbete och är väl medveten om verksamhetens mål, du gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du är självgående vilket gör att du strukturerar och prioriterar dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt. Du är utåtriktad och har lätt för att bygga nya relationer.

Det är viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Omgående, upphör: 2014-12-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-27
Ange följande referens när du ansöker: A396410
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Otterbjörk, Enhetschef asa.otterbjork@jarfalla.se

Facklig kontakt
Anders Gonzalez, Vision 08-580 285 30
Susanne Johansson, Kommunal 08-580 229 55

Företag
Järfälla kommun, Kundtjänst

Adress
Järfälla kommun, Kundtjänst
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
1872772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Kundtjänst: