Receptionist
Botkyrka kommun, Dialog och service / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Dialog och service i Botkyrka Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Dialog och service är ett affärsområde inom kommunens serviceförvaltning. Affärsområdet har som uppdrag att ge service till medborgare och medarbetare bl.a. via god tillgänglighet av information, genom att underlätta dialogen med kommunens politiker och tjänstemän samt genom att bidra till demokratiutvecklingen i kommunen.
Publiceringsdatum2012-08-23ArbetsuppgifterSom receptionist i kommunalhuset blir din uppgift att ge en mycket god service till kommunmedborgare, medarbetare samt besökare. Du är kommunens ansikte utåt och får möjlighet att ge det lilla extra varje dag.
I denna tjänst ingår också att vid behov stärka upp kommunens kontaktcenter som kommunvägledare. Där ger vi service främst till våra medborgare i form av vägledning men också genom handläggning av vissa rutinärenden.
Detta sker i huvudsak med hjälp av telefon, e-post samt sociala medier.
I uppdraget ingår också att vara delaktig i utvecklingsarbetet av kontaktcenters verksamhet.
KvalifikationerDu har en gymnasiekompetens med grundläggande behörighet för högskoleutbildning. Meriterande är om du har någon form av eftergymnasial utbildning och/eller träning inom service. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. För att klara arbetsuppgifterna på ett bra sätt behöver du ha hög IT-mognad och även en vana och skicklighet i informationssökning via internet. Du har också en god förmåga att hantera sociala medier.
Som person är du serviceinriktad med ett mycket gott bemötande. Du är tydlig i din kommunikation med andra människor och är en god problemlösare. Uppdraget kräver en personlig mognad, flexibilitet och en god förmåga till samarbete. Detta sistnämnda är viktigt då alla arbetar i ett team. Vi ser att du har erfarenhet från kommunal eller offentlig administration samt kundkontakter med serviceinriktning.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse., upphör: 2012-12-31 Tjänsten är ett vikariat, förlängning kan bli aktuell.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-06
Ange följande referens när du ansöker: A287622
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonika Larsson, 08- 530 635 46
Ann-Marie Fredricson
Facklig kontaktDanuta Cichowska, 08-530 626 35
FöretagBotkyrka kommun, Dialog och service
AdressBotkyrka kommun, Dialog och service
Munkhättevägen 45
14785 Tumba
Jobbnummer 1321098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.