Receptionist

Verbatim Karriär AB / Receptionistjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Verbatim Karriär AB i Lund, Malmö, Helsingborg eller i hela Sverige

IKANO Finance Management (IFM) ingår i IKANO gruppen, som är en av familjen Kamprad ägd internationell företagsgrupp verksam inom finansiella tjänster, fastigheter, försäkring och handel. IFM, som består av affärsområde Finance ledningsgrupp och en central IT avdelning, har sitt säte i Lund. IFM har idag 36 anställda och servar bolagen inom IKANO affärsområde Finance med Management och IT. Business Area Finance finns i 7 länder och sysselsätter tillsammans ca. 700 anställda.

Receptionist

Receptionisten är vårt ansikte utåt och ska ge ett positivt och professionellt bemötande till alla som besöker eller kontaktar vårt kontor. Om du är "serviceminded", strukturerad, har hög ansvarskänsla och dessutom är en person som alltid ger det lilla extra och som klarar av ett högt tempo när det behövs, då tror vi att du kommer att trivas hos oss!

Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor på IDEON i Lund där du delar arbetsplats med ett team på ca. 40 personer. Tjänsten är på heltid enligt traditionell kontorstid (8-17). Tjänsten är en nytillsättning vilket innebär att vakansen ska tillsättas så snart som möjligt, dock senast 1 april.

Du kommer att fungera som "spindeln-i-nätet" med ansvar för vår reception och den dagliga driften av kontoret. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta;
• Ansvar för vår telefonväxel och posthantering
• Ansvar för materialförråd och kontorsutrustning, inventering, inköp vid behov samt kontaktperson vid praktisk problemlösning.
• Köksansvarig med bland annat inköpsansvar och ansvar för att serva med kaffe och tilltugg vid fika samt vid besök
• Reseservice - bokning av interna och externa konferenser och möten samt ibland även resor och hotell
• Förekommande administrativa arbetsuppgifter, t ex. arkivering, sortering av leverantörsfakturor, utskick, föra mötesanteckningar, ta fram information, underlag och presentationer inför möten och ibland även producera själv
• Informationsansvarig (internt), t ex ansvar för uppdateringar på intranät
• Enklare bokföring samt hantering av kund- och leverantörsreskontra vid t ex sjukdom eller semester (backup)

Du har 2-5 års erfarenhet av att arbeta med kundservice och administration och har kommit till insikt att denna typ av tjänst är det som du vill fortsätta att arbeta med i ditt yrkesliv. Du har gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning. Har du påbyggnad inom marknad, information/kommunikation eller ekonomi är det en fördel, dock inget krav. Du är en van dataanvändare och behärskar Officepaketet. Du har goda språk- och kommunikationsfärdigheter samt behärskar engelska i tal och skrift. Vi tror att du är bosatt i Malmö- eller Lundregionen.

Mer information och ansökan
Vi samarbetar i denna rekrytering med Verbatim Karriär AB. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Konsult, Marléne Sinclair Ståhl på 0709-66 09 16. Skicka din CV och personligt brev senast den 10 februari 2008 till marlene@verbatimkarriar.se

Publiceringsdatum
2008-01-17

Körkortskrav
B körkort fordras.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Tillsvidareanställning/Provanställning

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Kontakt
Marléne Sinclair Ståhl, 0709-66 09 16, marlene@verbatimkarriar.se , HR-Konsult

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-02-10
Vi tar emot ansökan via epost: marlene@verbatimkarriar.se

Företag
Verbatim Karriär AB
Rönnowsgatan 8, 1 tr.
25225 Helsingborg
Telefonnummer: 0709-66 09 16
E-postadress: marlene@verbatimkarriar.se
Mer information på http://www.verbatimkarriar.se

Kontorsadress
Bredgatan 8
Helsingborg

Jobbnummer
102142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Verbatim Karriär AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Verbatim Karriär AB: