Reception, kundservice och support till Apoteksgruppen

KFX HR-partner Stockholm AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Om tjänsten
Välkommen till Apoteksgruppen! Vårt recept är enkelt. Hälsa först. För oss betyder det två saker: att säga hej till varandra och att främja hälsa hos alla våra kunder. För att lyckas med det har alla våra medarbetare gedigen kunskap i sitt yrke - kryddat med stor servicekänsla, driv och engagemang. Känner du igen dig? Härligt - då är du en av oss!

Vill du ha ett omväxlande och lärorikt arbete på ett växande företag med korta beslutsvägar? Nu söker vi en stjärna på service till en delad tjänst där du kommer att jobba med kundservice, reception och systemsupport.

Om företaget
Apoteksgruppen är en apotekskedja med 184 apotek runt om i Sverige som alla drivs av småföretagare. Serviceorganisationen stöttar apoteken med allt ifrån centrala IT-system till kundservice, förhandlingar med leverantörer, kampanjer och utbildningar. Du arbetar växelvis på våra två funktioner Kundservice och Systemsupport enligt schema.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete på ett företag med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka. Vi sitter centralt i Skanstull i Stockholm med goda kommunikationer och erbjuder flexibel arbetstid. Dessutom bjuder vi på friskvårdsbidrag, onsdagsfrukost och ett härligt gäng kollegor.
Öppettiderna för funktionerna är måndag-fredag 07:30-18:00.

Arbetsuppgifter
I rollen som medarbetare inom Apoteksgruppens kundservice/reception är du spindeln i nätet som möter våra kunder, besökare och medarbetare varje dag - per telefon, mail och fysiskt på servicekontoret. Du ansvarar för inkommande samtal till kundservice/växel och hanterar kundärenden i vårt ärendehanteringssystem.

I receptionen tar du emot besökare på servicekontoret och får dem att känna sig välkomna. Du ser till att reception och mötesrum är representativa, och köper vid behov in material till kontoret. Hantering av post, bud och rumsbokning ingår också i rollen. Du arbetar även med att stötta kollegorna på servicekontoret med administrativa uppgifter vid behov. Det kan bland annat innefatta enklare fakturahantering, sammanställning av information och uppdatering av information på intranätet.

Vår systemsupport stöttar apoteken i frågor som rör vårt affärssystem som bygger på Microsoft Dynamics NAV. I supporten agerar du First line support för IT-frågor gentemot apoteken. Du hanterar ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning och gör enklare felsökning. Svårare ärenden eskaleras vidare till våra Systemspecialister som är Second line. Även här arbetar du i vårt ärendehanteringssystem och jobbar också med uppföljning av ärenden, felsökning och åtgärdsarbeten. Du arbetar i team på båda funktionerna och rapporterar till Kontorsansvarig.

Kvalifikationer
Du som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, t.ex. i kundservice eller support kommer ha goda förutsättningar att lyckas bra i denna roll. Du har avslutad gymnasieutbildning, gärna inom service, handel eller IT. För att kunna stötta apoteken i supportfrågor är det viktigt att du är en van datoranvändare som har lätt för att sätta dig in i nya system, ta till dig manualer och instruera andra på ett pedagogiskt sätt. Du har goda kunskaper i Office-paketet och har lätt för att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är det ett plus, liksom erfarenhet från apoteksbranschen.

Eftersom du arbetar som ansiktet utåt gentemot våra kunder och besökare är det viktigt att du trivs i miljöer där du får träffa mycket olika människor och har lätt för att samarbeta. Servicekänsla kommer naturligt för dig, och du har en positiv och prestigelös inställning där du gärna bjuder på ett leende. Ditt lösningsorienterade förhållningssätt och din förmåga att behålla lugnet när problem uppstår kommer väl till pass när du stöttar apoteken i Systemsupporten. Är du dessutom en ansvarstagande och noggrann person med ett öga för detaljer har du hittat helt rätt!

Övrigt
Detta är en direktrekrytering till vår kund.
Tjänsten är ett vikariat på minst ett år som beräknas starta i mitten juni/juli med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiden är 40 timmar per vecka med ett tre veckors rullande schema.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. För att få mer info om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Theresa Almqvist på 08-663 99 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-05-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 2724
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theresa Almqvist theresa.almqvist@kfx.se

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Jobbnummer
3511622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: