Receptarie/Administratör
eHälsomyndigheten / Apotekarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm,
Kalmar,
Växjö,
Karlskrona eller i
hela Sverige Vi tror på en framtid där hälso- och sjukvården samt omsorgen fullt ut använder möjligheterna med ny teknik. En framtid där alla har möjlighet att överblicka sin hälsoutveckling och följa upp sin friskvård. Där yrkesverksamma inom hälsa, vård och omsorg har tillgång till rätt information i rätt tid. Där tjänster och verktyg gör arbetet enklare för personalen och individen blir mer delaktig. Vi definierar e-hälsa som verksamhetsutveckling. Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och är placerad i Stockholm. Myndigheten ska initiera, driva och förvalta samhällsviktiga e-hälsotjänster samt samordna regeringens satsningar på e-hälsa.
För mer information om eHälsomyndigheten:
www.ehalsomyndigheten.se .
eHälsomyndigheten får regelbundet olika typer utlämnandeärenden som avser utlämnande av information ur olika register som förvaltas av eHälsomyndigheten, t.ex. Läkemedelsförteckningen och Högkostnadsdatabasen. Vem som begär utlämnande varierar, det kan vara privatpersoner, polis- och åklagarmyndigheter eller socialförvaltningen.
Arbetsuppgifterna består i första hand av att hantera dessa utlämnandeärenden, d. v. s. avgöra om den begärda handlingen ska lämnas ut och ibland behövs en farmaceutisk bedömning göras innan registerutdraget kan utlämnas. Övriga arbetsuppgifter är t.ex. att registrera allmänna handlingar i myndighetens diarie samt att stötta verksamheten i hantering av allmänna handlingar.
Vi söker dig som har:
• receptarieexamen
• goda kunskaper i MS Office
• ett strukturerat arbetssätt och är noggrann
• förmåga att arbeta självständigt och kan ta ansvar för fattade beslut
• hög servicevilja
• social förmåga, d.v.s. har lätt att samarbeta med både interna och externa personer
• mycket god kommunikativ förmåga
• vilja lära dig nya saker (är förändringsbenägen) och flexibel
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Meriterande är:
• kunskap om myndighetens register, t. ex. Läkemedelsförteckningen och Högkostnadsdatabasen.
• kunskap om offentlighet och sekretess inom statlig förvaltning
• erfarenhet av hantering av allmänna handlingar inom statlig förvaltning
Publiceringsdatum2015-02-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-16
Ange följande referens när du ansöker: 2015/00717
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@ehalsomyndigheten.seKontaktAnette Pettersson, Enhetschef 010-458 62 55
Monika Elfström, HR-generalist 010-458 62 70
Facklig kontaktTobias Renberg, Saco-S 010-458 63 16
Anna-Carin Ögren, ST 010-458 63 90
FöretageHälsomyndigheten
AdresseHälsomyndigheten
Ringvägen 100, 7 tr, uppg D
11860 Stockholm
KontorsadressRingvägen 100 A
Stockholm
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 010-4586200
Jobbnummer 2152508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.