Real Time Manager till Transcom Stockholm
Transcom AB Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
2016-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Real Time Manager till Transcom Stockholm" (publicerad 2017-02-06) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transcom AB Stockholm i Stockholm,
Eskilstuna,
Örebro,
Karlskoga,
Borås eller i
hela Sverige Transcom Worldwide är en global kundservicespecialist. Vi är 30 000 medarbetare på 54 contactcenter i 22 länder, där vi förmedlar kundservice på 33 språk till över 400 kunder. Transcom Sverige grundades 1995 i Karlskoga av Kinnevik-koncernen. Idag finns Transcom representerade på sex orter i Sverige; Borås, Karlskoga, Örebro, Eskilstuna, Stockholm och Umeå. Transcom finns i hela världen och ger kundservice till stora välkända varumärken.
Som Real Time Manager ansvarar du för att i realtid hantera flödet av samtal och andra administrativa uppgifter genom att möta överenskomna servicenivåer och ledtider genom att ha rätt bemanning på plats. Du ansvarar för övervakning av kötider, volymer, samtalstider och du kommer att agera som driftens ?spindeln i nätet?. Du arbetar nära avdelningschefen, gruppchefer och schemaläggare på en arbetsplats med högt tempo och stora möjligheter till professionell- såväl som personlig utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Att i realtid fördela arbetsuppgifter samt säkerställa att dessa utförs
• Att säkerställa att rätt kanaler är bemannade
• Att säkerställa optimal bemanning mot plan och forecast på kort och lång sikt
• Att hantera schemafrågor från medarbetare
• Att proaktivt vidareutveckla processer och rutiner relaterade till rollen
• Att anmäla oplanerade volymökningar internt och externt enligt rutin samt optimera bemanningen och schemat under dagen för att bemöta dessa på bästa sätt
• Rapportering
Önskvärda kvalifikationer:
• Analytisk, sifferorienterad och ha kunskap om numeriska mätmetoder för att kunna rapportera och dra slutsater från ett statistiskt underlag
• Ha grundläggande kunskaper och förståelde för processflöde relaterat till resursplan och schemaläggning
• God förmåga att fatta beslut och behålla fokus för att kunna prirotera
• Ha förmågan att arbeta självständigt, ha stor initiativförmåga samtidigt som samarbetsförmåga är ett krav
• Kommunikativ och öppen för feedback
• Duktig på att följa upp processer och komma med förbättringsförslag
• Mycket goda kunskaper i Excel
Meriterande om du:
• Har kunskaper i workforce management system
• Om du har tidigare erfarenhet av kundservice
Transcom erbjuder ett utmanande arbete, på en ung arbetsplats där motivation, engagameng och siktet på bra service står i fokus varje dag. Utöver förmåner som bland annat friskvårdsbirdag, gymavtal och billigare lunch får du möjlighet att arbeta i ett internationellt företag där de anställda ser till att vi varje dag levererar service i toppklass!
Startdatum: Efter överenskommelse
Anställningsform: provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning
Arbetstider: kvällar och helger förekommer
Lön: fast lön
Kollektivavtal: Unionen
Urval sker löpande och rekryteringsprocessen stänger när vi har hittat rätt kandidat. Därför uppmanar vi dig att ta chansen redan idag. Välkommen med din ansökan till
marie.fjallrot@transcom.comVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-06-10ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
marie.fjallrot@transcom.comKontaktMarie Fjällrot, HR Generalist
marie.fjallrot@transcom.comFöretagTranscom AB Stockholm
AdressTranscom AB Stockholm
Box 34220
10026 Stockholm
KontorsadressRålambsvägen 15
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-12080000
Jobbnummer 2899087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.