Råvaruinköpare

AarhusKarlshamn Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlshamn, Sölvesborg, Olofström, Bromölla, Ronneby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AarhusKarlshamn Sweden AB i Karlshamn, Malmö eller i hela Sverige

Vi söker en ny medarbetare till:
Råvaruinköp - back office-funktion

Publiceringsdatum
2013-12-20

Om tjänsten
Som back office-funktion på vår Sourcing & Trading-avdelning kommer du att hantera inköpta råvaror, från leverantör till vår fabrik. Du ansvarar för att råvarorna anländer till fabrik vid rätt tidpunkt och att dokumentationen är korrekt och säkerställer att råvaruflödet sker effektivt och på rätt sätt. I tjänsten ingår såväl externa kontakter med kontrollanter, transportbolag, tullmyndigheter och banker som interna kontakter med produktionsplanering och andra bolag inom AAK-koncernen. Vi arbetar nära våra Sourcing & Trading-avdelningar på övriga koncernbolag i Europa. Inom avdelningen pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete och du kommer aktivt att ta del i detta genom att utveckla nya processer och arbetsrutiner för att få en effektivare hantering av administration kring råvaruinköpen. Tjänsten är placerad i Karlshamn.

Du kommer att arbeta med ett antal betydelsefulla arbetsuppgifter:

• Ansvara för administration och dokumentation av fysiska affärer och börs/pappersaffärer
• Registrera kontrakt samt fakturahantering
• Assistera Sourcing & Tradings inköpare
• Kontroll och hantering av skeppningsdokument
• Tullhantering

Vem är du?
För att lyckas med jobbet krävs att du är handlingskraftig, stresstålig och bra på att arbeta i team. Du bör vara diplomatisk till din läggning och uppfattas som en smidig samarbetspartner. Det ställs stora krav på hög flexibilitet och initiativförmåga då tjänsten tidvis kräver snabbt agerande och kreativa lösningar. Du gillar att arbeta brett och supportar gärna andra funktioner inom avdelningen. Som person är du strukturerad och tar stort ansvar för vad du gör/presterar. Du har förmåga att upptäcka förbättringspotential beträffande arbetssätt och rutiner.
Du har en högskoleexamen inom ekonomi och minst två års arbetslivserfarenhet, gärna från ekonomi eller inköp. Har du arbetat med tullhantering eller liknande är detta ett plus.
Du pratar och skriver engelska obehindrat. Kunskap i tyska är meriterande.

Kontaktperson för detta jobb
Om du vill veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta ansvarig för Sourcing & Trading Execution SE, Viktoria Mandelberg på telefon 0454-823 57.
Ansökan vill vi ha per mail senast den 10 januari och den skickar du till: annakarin.nilsson@aak.com
Fackliga kontaktpersoner är Annika Westerlund, UNIONEN, telefon: 0454-829 23 och Fredrik Blomdahl, Sveriges Ingenjörer, telefon: 0454-824 73.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-10
Ansökan kan skickas till e-postadress: annakarin.nilsson@aak.com

Företag
AarhusKarlshamn Sweden AB

Adress
AarhusKarlshamn Sweden AB
37482 KARLSHAMN

Kontorsadress
Västra Kajen

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0454-82000

Jobbnummer
1735216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AarhusKarlshamn Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AarhusKarlshamn Sweden AB: