Rättslig specialist, Rättsavdelningen
Skatteverket / Övriga jobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Ospecificerad arbetsort Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som rättslig specialist innebär att du ansvarar för och medverkar i arbetet för en enhetlig och korrekt rättstillämpning inom Skatteverket. Du arbetar främst med rättsligt stöd och du använder dig av ett konsultativt förhållningssätt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att handlägga frågor från verksamheten, rättssäkra informations-, stöd- och utbildningsmaterial, uppdatera Rättslig vägledning och medverka vid temadagar och interna rättsliga seminarier. Du och din grupp ansvarar för skatteförfarande.
Rättsavdelningen har en virtuell organisation. Din chef och dina arbetskamrater kan vara placerade på olika orter i landet. Det är därför viktigt att du kan och vill kommunicera och samarbeta under andra former än vid personliga möten. Placeringsort för tjänsten är enligt överenskommelse.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik eller ekonomi
• har flera års aktuell och relevant erfarenhet inom områdena skatteförfarande och förvaltningsrätt
• har god analytisk förmåga
• uttrycker dig väl, enkelt och pedagogiskt i tal och skrift på svenska
• tar initiativ, driver på i arbetet och tar ställning i frågor, både självständigt och i samråd med andra
• har god samarbetsförmåga och skapar goda relationer
• är van vid att arbeta med många olika typer av komplicerade frågor - ofta under tidspress
• är bra på att prioritera
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tills vidare samt ett vikariat på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Vi kan tillämpa provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-23ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStina Ögren, enhetschef 010-574 83 76
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
Pablo Dias-Taguatinga, facklig kontaktperson ST 010-574 91 38
Göran Sundwall, facklig kontaktperson Saco 010-574 88 29
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 22
17194 Solna
KontorsadressSolna strandväg 22
Jobbnummer 3983762
Observera att sista ansökningsdag har passerat.