Rättsenheten Stockholm, Informationsförvaltning söker registrato

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker registratorer till Rättsenheten Stockholm, Informationsförvaltning.


Rättavdelningen vid Polismyndigheten har cirka 700 anställda. Avdelningen består av en enhet för rättsligt stöd, en enhet för förvaltningsrätt, en enhet för informationsförvaltning, sju regionalt placerad rättsenheter samt ett kansli.

Rättsenheten Stockholm är en av de sju regionalt placerade rättsenheterna och har cirka 160 anställda. Enheten är indelad i tre sektioner i verksamhetsområdena rättstillämpning, förvaltningsrätt samt informationsförvaltning. Rättsenheten Stockholm har idag, förutom denna tjänst, tre medarbetare med placering på Gotland.

Sektionen informationsförvaltning består av cirka 45 medarbetare och ansvarar för regionens, de nationella avdelningarnas samt rikspolischefens kanslis registratur samt för regionens arkivverksamhet och arkivlokaler.


Publiceringsdatum
2017-10-04

Arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser.

I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och utbilda medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• delta i postöppningen
• hantera värdepost
• fördela inkommande post och e-post
• diarieföra handlingar
• söka och plocka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
• stödja medarbetare internt med din kompetens
• agera på förfrågningar från allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter och massmedia vid begäran om att få ut allmänna handlingar


Kvalifikationer
KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som:
• har genomförd gymnasieutbildning
• har erfarenhet av registratorsarbete eller administration i offentlig förvaltning
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• är van vid digital dokument- och ärendehantering
• har kännedom om Offentlighets- och sekretesslagen, PUL, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen
• har god vana av Officepaketets Word och Excel
• har god vana att arbeta i MS Outlook

MERITERANDE

Det är meriterande om du har:
• för området relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning eller alternativt förvärvade erfarenheter som registrator
• övriga språkkunskaper än svenska och engelska
• erfarenhet av diarieföring i Polismyndighetens allmänna diarium (PÄr), likaså av andra för ditt arbete som registrator relevanta digitala system vid Polismyndigheten

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt såväl som i grupp. En förutsättning att kunna axla rollen som registrator, i en arbetsmiljö som periodvis har hög arbetsbelastning, kräver att du är serviceinriktad och har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare förväntas du på egna initiativ inom givna ramar lösa de frågor som dyker upp och ser därför att du är lösningsorienterad.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningsform: tillsvidareanställning med provanställning om sex månader samt tidsbegränsade anställningar (vikariat)
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Henni Engström, tfn 070 279 22 38.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-19
Ange följande referens när du ansöker: C15601/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Werelius

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3732218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: