Randstad söker en speciell Konsultchef

Randstad AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-11-22

Dina arbetsuppgifter
Vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det har vi redan så många av våra superduktiga medarbetare som gör och vi vet av erfarenhet att du inte behöver komma från vår bransch för att göra ett fantastiskt arbete. Däremot så söker vi dig som har skaffat de erfarenheter som vi vet behövs för att lyckas hos oss på Randstad! Att jobba som konsultchef tycker vi är ett av världens roligaste jobb och vi ska nu ersätta en av våra kära kollegor i vårt team på kontoret i Solna.

Rollen som konsultchef är mångfacetterad och består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett antal kunder där du har några av våra duktiga konsulter som arbetar. Konsulterna är anställda av oss hos så din roll omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, men inte minst försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. Och allt däremellan som administration, skriva annonser, gå på möten såväl interna som externa etc. Du är spindeln i det berömda nätet där du varje dag arbetar för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara hos den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem.

Vi arbetar proaktivt och initierar kontakt med såväl företag som kandidater genom mail och telefon efter noggrann kartläggning. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler kommer främst vara receptionister och administratörer. Det här är ett varierande jobb där du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.

Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.

Placering och omfattning:
Du kommer att vara placerad på Randstads huvudkontor i Solna, Stockholm. Rollen omfattar en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader.

Ansökan:
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-12-12. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För information:
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Sanna Ullbrand via: sanna.ullbrand@randstad.se.

För frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Hr Talent Recruiter Andreas Berglund via: andreas.x.berglund@randstad.se

Välkommen till oss på Randstad!

Ansvarsområden
Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
• Bokningsansvarig för Randstads receptionspool där man agerar kontaktperson mot idag 80 köpande kunder och 30 heltidsanställda kontorsmedarbetare med kompetens riktat mot reception och kontorsservice.
• Daglig schemaläggning och planering av akuta såväl som planerade vakanser, där rollen kräver effektivt arbete och professionell återkoppling.
• Rekrytering av nya konsulter (annonsering, urval, intervjuer etc.)
• Fördjupa relationen till befintliga kunder samt initiera kontakt med nya
• Hantera konsulter ute på uppdrag (arbetsrätt, rehab, karriärcoachning etc.)
• Löpande hantera frågor från såväl konsulter som kunder (såsom lönefrågor, fakturafrågor och avtalsfrågor)
• Planering och koordinering inför ökat tryck och högsäsong såsom sommar och jul-bemanning.
• Planera introduktion och utbildning av ny personal ute hos kund.
• Arbeta kostnadseffektiv och hela tiden sträva efter att arbeta för en lönsam affär.
• Mellanhand mellan kund och konsult och säkerställa korrekt information mot båda parter. Hålla alla uppdaterade.
• Bokningsadministration.

Kvalifikationer
Bakgrund och erfarenhet:
Vi sa att det var världens roligaste jobb, inte världens enklaste...

Därför söker vi dig som arbetar för att lyckas med det du företar dig. Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du drivit en coffee shop men vill nu påbörja en ny karriär? Möjligen har du din bakgrund från resebranschen, kanske som platschef?

Oavsett vad du har gjort inom service sen tidigare så är du en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på kunden. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef!

Som person är du analytisk, ordningsam, har ett öga för detaljer och kan arbeta mot korta deadlines.
Du är också lättlärd och har tidigare erfarenhet av att sätta dig in i nya områden. Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge en förstklassig service. Arbetet kräver att du kan starta din arbetsdag tidigt, då bokningen på telefon och mail öppnar kl.06.30 måndag-fredag.

Vi ger dig möjlighet till en ny karriär på världens största HR-serviceföretag och kommer att investera i att lära dig det du behöver kunna i rollen. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Randstad AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201416848".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Andreas Berglund
andreas.x.berglund@randstad.se

Jobbnummer
7193239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: