Randstad söker Ekonom/administratör

Randstad AB Malmö / Redovisningsekonomjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Malmö i Malmö, Staffanstorp, Lund, Landskrona, Skurup eller i hela Sverige

Vi söker en ekonom med 2-3 års erfarenhet av ekonomi och kontorsgöromål, stort analytiskt intresse och brinner för administrativa arbetsuppgifter. Uppdrag startar omgående och framöver finns det möjlighet till anställning hos kund. Rollen är bred och mycket av arbetet kommer att inriktas mot rapportering, budgetering, redovisning samt avstämning och avvikelseanalyser men även HR och generell administration ingår.

Dina arbetsuppgifter 
Du bör ha minst 2 års erfarenhet av att självständigt arbetat med följande uppgifter:

• Post/Paket
• Ordermottagning
• kund- och leverantörs reskontra
• påminnelse/ kravhantering
• in- och utbetalningar
• Avvikelser
• avstämningar
• rapportering
• generell kontorsadministration

I affärssystemet SAP hanterar du bl.a. kund- och leverantörsfakturor - kostnadskontering och rapportering samt all fakturering och kravhantering. I tjänsten kommer du att arbeta nära eftermarknadschefen och hjälpa honom med diverse administrativa uppgifter och rapporter.

Din bakgrund 
Du har en teoretiskutbildning med inriktning mot redovisning/controller samt minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Har du erfarenhet från lager/logistikbranschen är det meriterande.

Vi förutsätter att du har goda datakunskaper och arbetar obehindrat i Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av många olika affärssystem men kunskaper i SAP är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Dina egenskaper
Vi tror att du är en person som är serviceminded och gillar att lösa problem. Snabbtänkt, driven och har ett öga för detaljer och avvikelser.

Har en bra kommunikationsförmåga, analytisk, mycket energi och är prestigelös.  Det är viktigt att du är nyfiken, initiativrik och öppen för att lära dig nya saker.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Urvalet kommer att ske löpande då start är omgående.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina von Platen på tel. 0122-269506

Vi ser fram emot din ansökan!

Randstad är ett världsledande bemannings- och rekryteringsföretag och få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.

Publiceringsdatum
2014-02-18

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nina von Platen +46 (0)729 88 95 06

Företag
Randstad AB Malmö

Adress
Randstad AB Malmö
Kalendegatan 26
21135 Malmö

Jobbnummer
1783824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Malmö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Malmö: