Rådgivare till Lowell Kundservice
Pheme AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pheme AB i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Södertälje,
Gotland eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-03-20Om tjänstenDu kommer att arbeta i Lowells Contact Center, där merparten av alla deras kund- och klientkontakter äger rum. Lowell strävar efter att i varje kontakt erbjuda en stark kundupplevelse, vara effektiva, nyfikna och lösningsorienterade. Dem finns i flera olika kontaktkanaler, och som medarbetare inom contact center är du länken mellan deras klienter och kunder. Din uppgift är att, tillsammans med den som ringer in, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen. Verksamheten lägger stor vikt på förmågan att kunna bibehålla god standard trots att arbetstempot är högt, då kvalitén är det absolut viktigaste för Lowell.
Du kommer att få en gedigen utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. Kontinuerlig vidareutbildning samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik är självklart en del av vardagen.
Av Lowell erbjuds du
• Kontorsmiljö i den nya fräscha byggnaden Kineum med hela två våningar på plats i centrala Göteborg.
• Bra förmåner och goda arbetsvillkor.
• Arbete mot tydligt uppsatta mål, vilka grundar sig på att få gäldenärerna att betala sina fodringar till företaget.
• Hybrid arbetsmodell där du har möjlighet att arbeta halvtid hemifrån, efter din provanställning.
• Jobba-hemma-bidrag för att få en bra arbetsplats hemma, efter din provanställning.
• Generöst friskvårdsbidrag och lunchsubvention
Dina arbetsuppgifter• Ta kontakt med kunder/gäldenärer via telefon, mail och brev
• Ta emot samtal och mail från kunder/gäldenärer
• Ta fram och komma överens om betalningsplaner
• Rådgivning för gäldenärer
Kulturen i gruppen präglas av högt engagemang och god samarbetsförmåga där man fördelar arbetsuppgifterna i gruppen, samtidigt som man har kul på jobbet och nära till skratt.
Vi söker dig som
• Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Har en godkänd gymnasial examen
• Har ett par års arbetslivserfarenhet från kundservice eller telemarketing call/contact center eller jämförbar serviceerfarenhet
• Har vana av att arbeta serviceinriktat och med dator som nära verktyg
• Har godkänt belastningsregister och inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo
Det är meriterande om
• Du har arbetat med förhandlingar eller liknande vid tidigare tillfälle.
• Du har arbetat med inkasso eller finans
• Du kan prata fler språk
Vi ser att du är en person som drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. Vidare så trivs du med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo där huvudsakliga arbetsuppgiften är att hantera kunder och klienters ärenden via telefon, mail och chatt. Noggrannhet, kundfokus, effektivitet och ett trevligt, positivt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor är nödvändiga egenskaper för att lyckas väl. Rollen består till stor del av arbete i telefon, chatt eller mail vilket innebär att stor vikt läggs vid din tidigare servicevana och personlig lämplighet.
Övrig information
• Start: 22 maj
• Omfattning: Heltid
• Placering: Göteborg, Gårda
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Pheme AB (org.nr 559419-9704)
Arbetsplats Asta Agency
Jobbnummer 7568931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.