Rådgivare till Infoservice

Svenska Röda Korsets Centralstyrelse / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Röda Korsets Centralstyrelse i Stockholm, Huddinge, Södertälje, Uppsala, Norrköping eller i hela Sverige

Bli en del av världens främsta katastroforganisation

Röda Korset är världens största humanitära nätverk, med uppdrag att förhindra och lindra mänskligt lidande. Röda Korset finns i hela världen, för att hjälpa människor som drabbas av kriser, konflikter och naturkatastrofer.

Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta.

Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar - i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld!

Nu söker vi 2 rådgivare till Infoservice som kommer ha extra fokus på kretsfrågor och verksamhetsutveckling

Om Infoservice

Infoservice ska skapa engagemang, underlätta för de redan engagerade, bygga förtroende för Röda Korset och ge råd och vägledning för den som har behov av våra verksamheter. Vi stöttar årligen genom olika typer av kontakter ca 50 000 av våra givare, medlemmar, frivilliga, allmänhet som kontaktar oss, främst via telefon, epost och digitala kanaler. Hos oss kommer du att tillhöra ett sammansvetsat team som jobbar med högt tempo, skrattar mycket och har väldigt roligt tillsammans. Vi har förmånen att arbeta för världens främsta katastroforganisation och vi drivs av ett starkt humanitärt engagemang och en vilja att bidra till Röda Korsets viktiga uppdrag.

Om uppdraget:

Som Rådgivare på Infoservice får du använda din goda kommunikativa förmåga i mötet med såväl interna som externa kontakter. Vi har kunskap och information inom en stor mängd områden och arbetar nära flera andra delar av organisationen för att säkerställa att vi har hög kunskapsnivå. Du kommer att ha många kontaktytor och ofta möta situationer då du inte alltid har svaret, men ändå förväntas ge ett gott bemötande och ta reda på rätt information, externt eller internt. Våra lokalföreningar som kallas kretsar är en viktig målgrupp i vårt arbete. Det är via kretsarna vi framför allt når ut till målgruppen inom Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med att effektivisera och utveckla vår verksamhet, vi är just nu inne i en process av att utveckla de digitala kontaktvägarna.

Om dig:

Vi söker dig som trivs i en kundtjänstmiljö och har service- och lösningsfokus som en naturlig del i hur du hanterar ditt arbete. Du gillar att utveckla och ser den digitala potentialen i verksamhetsutveckling och trivs när du kan vara med och påverka utvecklingen. Du har kanske varit anställd i en förening eller själv varit aktiv i en ideell förening vilket är en värdefull erfarenhet i detta uppdrag där din rådgivning hjälper våra kretsar att nå ut till målgrupper och ge hjälpen där den behövs.

Du:

• möter människor som är eller vill bli engagerade i Svenska Röda Korset, främst genom telefon, epost och andra digitala kanaler
• ger bästa service och förmedlar information och kunskap till allmänheten, företag, frivilliga, givare och våra lokala kretsar
• hanterar våra register och vår databas för givare, medlemmar och frivilliga
• säkerställer att digitala rutiner och processer är utformade så att gruppen på ett effektivt sätt kan leverera god kvalité och bidra till Röda Korsets övergripande mål
• samarbetar med andra enheter/team för att säkerställa att vi förmedlar korrekt information och utveckla hanteringen av ärenden, med särskilt fokus på våra kretsar och verksamheter

Du har:

• lämplig utbildning eller på annat vis införskaffade för tjänsten relevanta kunskaper och erfarenheter, som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
• erfarenhet av service, gärna som rådgivare, kundtjänstmedarbetare eller från någon annan typ av serviceyrke
• trygghet i att kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Om du dessutom har kunskaper i ytterligare språk så är det meriterande
• erfarenhet av digital verksamhetsutveckling, gärna i ärendehanteringsprocesser
• vana av att lösa problem, både på egen hand och med hjälp av andra

Publiceringsdatum
2023-05-30

Om tjänsten
Det finns två lediga tjänster tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort är Stockholm eller Umeå. Har du frågor om tjänsten kontakta gruppchef Hannes Edström på hannes.edstrom@redcross.se

Sista ansökningsdag är 2023-06-18. Du ansöker genom att svara på frågorna i formuläret samt bifoga din CV.

Varmt välkommen med din ansökan!

Svenska Röda Korset uppmuntrar en mångfald av sökande till alla tjänster.

Här hittar du kontaktuppgifter till de fackklubbar som finns representerade hos oss.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Röda Korsets Centralstyrelse

Arbetsplats
Tjänstepersonsorganisationen

Jobbnummer
7836334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Röda Korsets Centralstyrelse

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Röda Korsets Centralstyrelse: